وزیر اقتصاد درنامه‌ای از معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور استخدامی درخواست کرد پرداختی به کارکنان وزارت اقتصاد و ادارات وابسته در قالب فوق‌العاده‌های ویژه و خاص افزایش یابد. این در حالی است که دولت دائم اعلام می‌کند کسری بودجه دارد.

سید احسان خاندوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بر اساس تصویری که در اختیار خبرنگار مهر قرار گرفته است، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای از میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور درخواست کرده است حقوق کارکنان وزارت اقتصاد و ادارات وابسته افزایش یابد. در این نامه به نقش ویژه وزارت اقتصاد و امور دارایی در فرماندهی اقتصادی و مالی کشور به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی برای گذر از تحریم‌ها اشاره شده است.

بر اساس این نامه، وزیر اقتصاد به پایین بودن رتبه بندی و احکام ریالی کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره و پیشنهاد افزایش برخی ردیف‌های احکام حقوق کارکنان آن وزارت خانه را مطرح نموده است.

نامه خاندوزی برای افزایش پرداختی به کارکنان وزارت اقتصاد!

پیشنهادهای وزیر اقتصاد عبارت است از:

۱_ افزایش فوق‌العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده ۶۸ قانون خدمات مدیریت کشوری تا سقف تعیین شده (۵۰ درصد) برای مشاغل مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل ستاد و واحدهای تابعه آن.

۲_ تسری برقراری فوق العاده خاص به مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی شامل ستاد و واحدهای تابعه و وابسته آن مشابه برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دیگر (سازمان پزشکی قانونی، سازمان انتقال خون و …)

نامه خاندوزی برای افزایش پرداختی به کارکنان وزارت اقتصاد!

این در حالی است که در حالی که دولت با کسری بودجه تخمینی به طور متوسط ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای سال جاری مواجه است، و به گفته مسئولین اقتصادی برای تأمین هزینه‌های خود با دشواری مواجه است.

تبعات این اقدام قابل کنترل نیست

علی جدی عضوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره نامه وزیر اقتصاد به رئیس سازمان اداری استخدامی مبنی بر افزایش حقوق کارمندان وزارت اقتصاد گفت: بنده این نامه را ندیده‌ام ولی قطعاً ایشان نمی‌تواند در این وضعیت اقتصادی چنین درخواستی داشته باشد؛ افزایش حقوق در این حجم با چه عنوانی قابل قبول است؟

وی در خصوص واکنش احتمالی مجلس پس از اعلام این خبر افزود: قطعاً در شرایطی که ما داریم، با چنین اقدامی یک مسابقه برای افزایش حقوق شکل خواهد گرفت که اصلاً منطقی نخواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: اگر این امر اجرایی شود، قطعاً افزایش حقوق به باقی وزارتخانه‌ها نیز کشیده خواهد شد و نمی‌توان تبعات آن را کنترل کرد.

وی گفت: قطعاً واکنش مجلس به این اتفاق محکم خواهد بود. چرا که خود دولت دائم در مجلس اعلام می‌کند کسری بودجه داریم. لذا مجلس قطعاً موضع محکمی خواهد گرفت و به این موضوع ورود خواهد کرد.

این مطالبات، صرفاً حاشیه ساز خواهد بود

جعفر قادری عضو کمیسیون اقتصادی نیز در این باره گفت: مطالبات این چنینی بیش از آنکه کمکی به وزارتخانه و پرسنل بکند، برای آنان حاشیه ساز خواهد بود.

وی ادامه داد: ما عقیده داریم سازمان برنامه و بودجه باید هرچه سریع‌تر قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام هماهنگ را اصلاح کرده و دستگاه‌هایی که از شمول این قانون خارج شده‌اند را دوباره مجدداً به این قانون برگرداند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: با این درخواست یک رقابت میان دستگاه‌های مختلف برای افزایش حقوق پیش می‌آید که قابل کنترل نخواهد بود. در شرایط فعلی نباید دستگاه‌ها چنین انتظاری داشته باشند و سازمان برنامه بودجه نیز نباید زیر بار این درخواست‌ها برود؛ چرا که می‌تواند شیرازه کنترل کار را از دست دولت خارج کند و مشکلاتی برای دولت ایجاد شود.

وی افزود: اصلاً چنین چیزی نباید توسط وزارت خانه‌ها دنبال شود. چرا که شرایط کشور به گونه‌ای نیست که پاسخگوی مطالبات گروهی باشیم. نباید اصلاً این مطالب مطرح شود و دولت باید سریع‌تر این عدم توازن‌ها در دستگاه‌های مختلف بررسی کند.

درخواست افزایش فوق العاده‌های ویژه و خاص کار غیرقانونی نیست

در همین رابطه نیز به منظور بررسی علت و سبب صدور این درخواست وزیر اقتصاد با علی اکبر دلوریان زاده رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت اقتصاد صحبت کردیم.

این مقام مسئول گفت: بر اساس بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، پرداخت فوق‌العاده ویژه در موارد خاص تا سقف ۵۰ درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر در نظر گرفته می‌شود.

دلوریان زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه در سنوات گذشته و حسب بخشنامه‌های ابلاغی برقراری این فوق العاده تا میزان ۳۵ درصد ابلاغ شده بود و از سویی عوامل خاص ذکر شده در مبانی قانونی برقراری این امر (از جمله تأثیر فعالیت اقتصادی در درآمد ملی، انجام فعالیت‌های تخصصی ستادی و تحقیقاتی و …) دقیقاً منطبق با مأموریت‌ها و وظایف این وزارتخانه بوده است و در این راستا و با هدف تحقق رسالت‌های دولت سیزدهم در مبارزه با فساد، عدالت‌محوری و شفافیت مالی موضوع افزایش قانونی فوق العاده ویژه در رعایت با مراتب قانونی و تأمین از محل صرفه جویی های داخلی وزارتخانه به سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیشنهاد گردید.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این وزارت در پیشنهاد فوق ساماندهی و شفاف‌سازی هرچه بیشتر و بهتر سایر پرداختهای قانونی از محل درآمدهای اختصاصی بوده است. به نحوی که بطور شفاف در پرداختها قابل رصد و پایش نیز باشند تا بتوان در چارچوب قانونی و شفاف، پرداختهای کارکنان از این محل را ضابطه‌مند تر و شفاف‌تر نمود. این اقدام را باید در مسیر شفاف شدن از بخش تاریک به بخش روشن پرداختها ستود اما متأسفانه فهم غلطی از آن شکل گرفت.

وی اضافه کرد: این درخواست اصلاً به معنای افزایش پرداختی کارکنان این وزارت تاسقف ۵۰ درصد نخواهد بود بلکه با تأثیر بر یکی از فوق العاده ها (بند ۱۰ ماده ۶۸) صرفاً موجب ترمیم و جابجایی از محل صرفه جویی یا منابع اختصاصی در حدود ۱۰ درصد حقوق حکمی بخشی از کارکنان خواهد شد.

دلوریان زاده تصریح کرد: این درخواست هم اکنون به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شده و باید در شورای حقوق و دستمزد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول اشاره کرد: درصورت تصویب این درخواست، منابع آن از محل صرفه جویی داخلی تأمین و پرداخت خواهد شد.

دلوریان زاده همچنین با اشاره به بند دیگری که در این نامه آمده است، گفت: بند دیگر مورد درخواست با عنوان فوق العاده خاص است که اشاره به بند ح ماده پنجاه قانون برنامه پنجم دارد که به موجب این بند نیز برخی از دستگاه‌ها اخیراً درخواست فوق العاده خاص برای کارکنان خود کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول: بی شک مدیران و مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان سکان‌دار اقتصادی کشور، با اشراف و آگاهی بر مسائل، مشکلات و تنگناهای اعتباری و مالی کشور در این برهه زمانی حساس با توجه به رویکردهای حاکم بر فعالیت‌های دولت سیزدهم در آغاز راهِ دشوار تا بهبود شرایط و اوضاع اقتصادی کشور و همسو با دغدغه‌ها و مشکلات گریبانگیر عموم مردم عزیز و شریف کشور، این اطمینان را می‌دهد که خارج از حدود اختیارات قانونی و خارج از مصالح عمومی کشور، اقدام یا پیشنهادی غیر فنی یا ناهنجار در مباحث و موضوعات جبران خدمت کارکنان خود نه درخواست و نه مطرح می‌کند و موارد مطرح شده با توجه به بندهای مصرح شده قانونی به منظور شفافیت، ضابطه مندی، ارتقای کارآیی و اثربخشی هر چه بیشتر منابع تخصیصی به حقوق و مزایای کارکنان بوده است.

گفتنی است، آنچه که امروز در جامعه مهم است، درک اوضاع خاص اقتصادی کشور و تلاش همگان برای عبور از این گردنه‌ سخت است. امری که از مسئولان کشور باید شروع شود تا به مردم عادی جامعه برسد. شرکت در مسابقه کسب انتفاع بیشتر برای خود و نزدیکان خود و بدتر از آن آغاز کننده ی دمینوی افزایش هزینه‌های نیروی انسانی دولت، آن هم در شرایطی که دولتمردان بارها از کسری‌های عجیب و تحمیل شده ی پیشین سخن به میان آورده‌اند، اعتماد عموم جامعه را خدشه دار می‌سازد. دولتی که در پرداخت همین اعداد فعلی هم به زحمت بسیار افتاده است چطور می‌تواند زیر بار تحمیل هزینه‌های بیشتر مأموریت اصلاح گرایانه  خود را پیش ببرد؟!

کد خبر 639478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    31 0
    چرا حقوق بازنشسته هارو زیاد نمیکنن چه جالب حقوق مفت خورا باید زیاد شه بدبخت به مردم بعد میگن. کار میکنیم این وضع اقتصاده کارکنان وزارت
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    18 1
    اقای خاندوزی کارکنان وزارت باکارکنان دیگرتفاوت دارندپس وعده عدالت کجارفت فقط همین بودسازمات برنانه و بودجه بایدحقوق تمام کارکنان و ارکانهاو مشخص کند
  • علی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    24 4
    کجایند آن بی.... که می گویند افزایش حقوق معلمان تورم زاست ومنجربه خلق پول می شود!!!!! ننگ وشرم برشما!!!!
  • احمد US ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    23 6
    پول میدهند تا ماموران دارایی بیشتر مردم را تحت فشار قرار دهند و مالیات بیشتری بدهند
    • کارمند IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      3 12
      🔻تحریف نامه وزیر اقتصاد/ درخواست خاندوزی برای افزایش حقوق حداقل‌بگیرها از محل صرفه‌جویی هزینه‌ها 🔹نامه وزیر اقتصاد به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در روزهای گذشته در حالی باعث برداشت اشتباه شده که در این نامه خاندوزی، خواستار افزایش ۵۰درصدی حقوق کارکنان وزارت اقتصاد نشده بلکه بر صرفه‌جویی در سایر هزینه‌ها برای کاهش فاصله حقوق تاکید داشته است. 🔹 به علت آن که حقوق کارکنان حداقل‌بگیر وزارت اقتصاد و دستگاه‌های پرشمار تابعه آن، مایه نارضایتی وزیر اقتصاد را ایجاد کرده بود، وی برای رفع این مشکل و در چارچوب قوانین و مقررات و پس از مذاکره با سازمان امور اداری و استخدامی به این تصمیم رسید که راه افزایش حقوق کارکنان حداقل‌بگیر وزارت اقتصاد و رفع اجحاف علیه آنان، انجام صرفه‌جویی در سایر هزینه‌های جاری دستگاه مذکور و استفاده از منابع حاصله برای افزایش حقوق این دسته از کارکنان آن است. 🔹بنابراین، محتوای نامه منتشرشده هم با این هدف تدوین شد و در چارچوب سیاست کلان دولت سیزدهم برای کاهش فاصله حقوق‌ها در دستگاه‌های اجرایی است. 🔹شایان ذکر است که سایر دستگاه‌های اجرایی هم می‌توانند با انجام
  • محمد IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    12 27
    این مسئولین و مجلسیونی که نسبت به نامه وزیر دارایی اعتراض کردن چرا وقتی به کارکنان زندانها و ثبت اسناد و دادگستری فوق العاده تسری داده شد اعتراض نمیکردن. همین مجلسیون اگه شهامت دارن فیش حقوقی یه مارمند دیوان محاسبات رو که زیر نظر مجلسه با یه کارمند دولت مقایسه کنن. یه کارمند دیوان محاسبات با سابقه و شرایط مشابه حداقل 3 برابر کارمند دولت داره حقوق میگیره. هیچ مسئولیتی هم نداره.
    • کارمند IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      9 0
      بزرگوار اونایی که مالیات میگیرن امور مالیاتی هستند نه دارایی. دارایی فقط با بودجه و عملکرد مالی دستگاههای دولتی سر و کار دارد
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    39 2
    مالیات را دفترخانه ها بدون هیچگونه چشم داشتی وصول می کنند حقوق کارکنان دارایی بالا می ره. خیلی جالبه
  • saeid IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    17 6
    وزیران محترم باید از پخت و پزهای مدیران میانی دستگاه خود که افراد ثابت و کارکشته در منفعت جویی و مصلت سازی هستند به شدت پرهیز کنند و با نگاه مستقل و مصالح عام کشور تصمیم سازی کنند.
    • کارمند IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      5 2
      اون استعلام ها رو ۵۰ تومن واسه هر برگه میگیرن تازه کلی پول به اسم مالیات میگیرن میذارن جیب شون
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    21 2
    ای کاش بازنشستگان هم نماینده یا و زیری مثل خان دوزی داشته باشند تا از حقوق آنها دفاع کند. این بی وجدانها که هی می گویند کسر بودجه داریم !!!!!!
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    24 0
    بیچاره کارگران مظلوم که هیچ فوق العاده ای نمیگیرند و هیچ پشتیبانی هم ندارند.
  • رشیدی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    28 3
    چراوقتی می خواهندشندرغازی به حقوق بازنشستگان اضافه کنندبی پولی وتورم زایی وهزاربهانه پیدامی کنند.اگروجدان نداریدلابداز آه مظلومان بترسیدای نجومی بگیران
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    27 0
    اقتصاد کشور را که نتونسته متحول کنه لااقل اجازه بدید اقتصاد همکارانش را متحول کند.
  • خسروی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    10 1
    بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به اینکه مردم شریف ایران از پرداخت حقوقهای نجومی اصلا خبر نداشتند و واقعا هنوز محرز نشده چرا گاهی وقتها این خبرهای موهن در فضای مجازی از آستین اجانب استکبار به بیرون نشر اکاذیب می شود لذا با پرداختهایی که عموما قانونی هستند و اصلا نمی دانیم کجا قانونش بود که مردم خبر دار نیستند کاملا موافق هستم / امضاء : یکی که از خبر ها خبر نداره
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      8 1
      تو توی همون بی‌خبری ت بمونی بهتره شاید یه روز یه پستی گرفتی
    • خاوری IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      14 1
      یعنی واقعا طنز متن این جناب خسروی معلوم نبود ؟ طنز نوشته دوست گرامی ببخشیدا!!!
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    55 3
    در زمان شیوع کرونا که تمام ادارات با ۱۰دصد کارکنان فعال بودند هیچ مشکلی بوجود نیامد پس مشخص است که ۸۰ یا ۷۰ درصد کارکنان واقعا اضاف و در ادارات بیکارند
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    19 2
    مرد حسابی تمام مردم از گرسنگی دارن تلف میشن تو درخواست افزایش حقوق دادی ..... بی جا کردی
    • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      4 6
      بی انصافی هم حدی داره مگر کارمند انسان نیست فشار کاری که در دوران کرونا تحمل کردیم بس نیست زخم زبان شمارو هم باید بشنویم ؟ انصاف ندارید که کار سه نفر بر دوش یک نفر بود روزانه ولی همه توانمون رو به خرج دادیم کار مردم زمین نمونه بجای اینکه از همدیگه حمایت کنیم و بگید تو این وضعیت تورم کارمند با حقوق 4200 نمیتونه زندگی کنه فقط الکی اعتراض می کنید آخه چرا به چه دلیل ؟ شما از زندگی ما خبر دارید ؟ ما کارمندان جزء تو فلاکت هستیم به خدا انصاف کنید
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      3 21
      فقط محض اطلاع جنابعالی عرض کنم در دوران کرونا یک روز تعطیل نداشتیم و تا ساعت 8 شب سرکار بودیم و بسیاری از همکاران را از دست دادیم. اما هیچ جا رسانه ای نشد و بنده با 18 سال سابقه 6800000 با مدرک فوق لیسانس میگیرم نمیدانم چرا همه با کارمند دارایی دشمن هستن به پیر به پیغمبر حاضرم جامو با یک فرهنگی عوض کنم هم حقوقش بیشتره هم اعتبارش تو جامعه
  • کدخدا IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    19 3
    اقتصاد کشور رو نابود کردید حالا افزایش حقوق مبخواید😡😡😡
    • امامقلی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      0 1
      این آقا که می فرماید ماهی ۶۸۰۰۰۰۰حقوق می‌گیرد بله درست ولی دریافتی های درآمد اختصاصی را هم بگوید که از حقوق هم بیشتر است مثل نیم در صد سه ماهه ومسکن بن کارت وغیره
  • مهدی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    37 0
    درحال حاضر اقتصادودارایی جزو اداراتی است که کارمندانش حقوقهای بالایی دریافت می کنند خوش بحالشون باوزیرشون...
  • بهرام IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    22 16
    به فکر مردم باشید نه اینکه به فکر جیب خودتون باشین آقای وزیر اقتصاد!!!! اینم از وزیر اقتصاد دولت رئیسی!!! آقای رییس جمهور چشمت روشن!!
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    21 10
    هی برای خودتون فوق العاده و مزایا اضافه کنید ..... خدا حق ما رو از شما بگیره
  • جنگلبان IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 1
    وزیر جهاد کشاورزی جهت استحضار.
  • محمد دی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    27 2
    هر چه بگندد نمکش می زنند، وای بروزی که بگندد نمک!!!!!
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    48 4
    یه تنه اقتصاد و بورس و لار رو نابود کرده ... خب بنده خدا کارش زیاده دیگه کی میتونه با هم اینا رو خرب کنه .... بایدم افزایش حقوق بخواد
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    33 2
    هر کی به فکر خویشه مرد حسابی یه نامه می‌زدی مردم و کارگر ساده هم دریافتیش زیاد بشه واسه خودت بلدی فقط
  • محمد IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    34 1
    کم کم دارم به این نتیجه میرسم که غیر از رئیسی سایر اعضای دولت دست کمی از هیئت دولت فبلی ندارند
  • رضا IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 51
    توی این گرونی تورم اینکه وزیر به فکر کارمنداش باشه کجاش عجیبه آقای همشهری؟
  • كارمند IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    13 0
    ماشااله من با سابقه كار 29 سال و اندي شش تومان ميگيرم اونوشت اينا ..... بي....
  • جابر IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    39 3
    واسه همه سر کیسه بازه فقط واسه معلم ها نیست
  • منصور NL ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    13 2
    افزایش حقوق مساوی است با تورم اگروزارتخانه ای درخواست اینچنینی داشته باشد به همه جا تسری پیدا میکنددولت جهت جلوگیری ازتورم بایدتولیدرا حمایت کندافزایش تولیدبیش ازتقاضا مساوی است باکاهش قیمت
    • کارمند IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 1
      برادر عزیز معلم با 24 ساعت موظفی و کارمند با 44 ساعت در هفته باید حقوقشون یکی باشه ؟
  • محمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    24 2
    راحت حرف بزنیم آقای رییسی باید پول بیشتر بدهی تا کار کنیم این هم خدمتگزار دولت در وزارت اقتصاد که به جای آنکه فکر اقتصاد فلج مملکت باشد به دنبال پر کردن جیب خودش هست اما به نام افزایش فوق العاده پرسنل وزارت خانه مطبوعش و نهادهای وابسته این هم میخواهد فقط مشکل خودش رو حل کنه نه اقتصاد و مردم رو
  • سلمان IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    12 1
    بنده بازنشسته و دیگر دوستان که مدت های مدید در دوران جنگ در مناطق جنگی خدمت کردیم حق مناطق جنگی را که مصوبه مجلس است پرداخت نمیشود و میگویند پول نداریم ام الان جناب وزیر اقتصاد درخواست اضافه حقوق را دارد واقعا خنده دار است
  • حسین IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    10 0
    اونوقت برای بازنشسته ها پول ندارند عجب دولت انقلابی ای!!!
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    29 2
    چرا نظر مردم رو ثبت نمی کنید؟
  • هشدار IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 6
    احکام کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور واقعا افتضاح واز همه بانک‌ها وسایل ادارات کمتر است و واقعا احکام خنده دار ومضحک است و لازم است مجلس ومسئولین باتوجه به حساسیت کار توجه ویژه ای بکار بگیرند الان حکم حقوقی مدیر امور مالیاتی کمتر از یک کارمند جز در بانک‌ها می باشد واین یعنی مسخره بازی!!!!!!
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 14
    مطمئنا اگه پیشنهاد وزیر بررسی بشه مسئولین که در خوابند متوجه می شوند که احکام سازمان امور مالیاتی کشور در مقایسه با سایر ادارات و بخصوص بانکها که زیرمجموعه وزارت اقتصاد می باشند چقدر باعث حقارت واجحاف در حق آنها می باشد و چه تفاوت معنی داری دارد
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      25 1
      پاداش اضافه کار وسایر مزایای خارج ازحکم حقوقی خود را مخفی کرده اید همانطوریکه خاندوزری علنا گفت افزایش درخارج حکم اینهمه پاداش واضافه کار سرانه وسایر از حکم حقوفی بالاتره 😂😂
  • ناصر ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    56 0
    با سلام آقا از حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که ماهیانه ۳۵۰۰ تا ۴۲۰۰ می‌گیرند بکاهید بگفته یکسری عزیزان تورم‌ زاست بدهید به آنهایی که ۱۰تا۲۰میلیون می‌گیرند بدهید ۲۰میلیونی تورم زا نیست ؟ هم خوب چیزیه مسئولین جواب خدا را چجوری میدید
  • معلمناامید IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    19 2
    افزایش حقوق برا معلم و بازنشیت تورم زاست و برا بقیه خوبه؟؟؟؟!!!
  • محمد IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    27 2
    کاظمی فقط رتبه بندی معلمان بودجه ندارد ولی کارونان قوه قضاییه وامور اقتصادی ودیگر ارگان ها بودجه دارد این شده قضیه یک بام ودو هوا حیا کن رتبه یندی را اجرا کن
  • محمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    4 14
    بابا مسلمان مگر کارمند بیشرف مثل من از کره مریخ آمده برادر با 14 سال سابقه 2 تا بچه و لیسانس 4200 حقوق می گیرم کدام فلان فلان شده میتونه با این حقوق زندگی کنه ؟ کدام نماینده مجلس حاضره این حقوق رو بگیره من کارمند وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هستم با این پول شرمنده اهل و عیال هستم ندانسته و نفهمیده موضع نگیرید این وزیر شرمنده کارمندانش هست بابا بیایید بررسی کنید زندگی ما رو ببنید بعد نظر بدهید وزیر کار اصلا اینقدر فکر میزش هست این نامه رو هم جرات نداره بنویسه اگر وضع ما خوب بود اگر بردارید شما ببرید ما رو به خدا دیگه زندگی غیر قابل تحمل شده برای ما
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    12 0
    مگه خونشون رنگینترازبقیه اس؟
  • Yas IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    18 2
    دولت انقلابی!!!مجلس انقلابی!!
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 15
    مسئولین بروند در کشورهای توسعه‌یافته تحقیق کنند ببینند کارکنان سازمان امور مالیاتی چقدر حقوق می‌گیرند بعد تو مملکت ما احکام کارکنان سازمان امور مالیاتی از همه کمتر است
  • سهیل IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 5
    خاندوزی عزیز فکر کنم مدت زیادی است توی ابران زنگی نمیکنه.
  • سرد و گرم چشیده IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 1
    با همه نظرات و همه مطالبی که بعنوان اعتراض یا عیب کار در این خبر نوشته شده خیلی ها که میتونن ( چه وکلا و نماینده ها و چه وزرا) کار خودشون رو میکنن به اونی که بخوان اضافه میکنن و از اون که بخوان کم میکنن و یا نمیدن اضاف کردن :حقوق معلمین زحمتکش ، بازنشسته ها که عمری خدمت کردن کسورات بازنشستگی پرداخت کردن ، کارگران مظلوم و ... تورم زاست ولی اون دستگاههایی که مورد نظر هست افزایش هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه. واقعا شاعر درست گفته: برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی ، که در نظام طبیعت ضعیف پامال است آیا انقلاب برای ابقا همین قانون بوده؟
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    9 1
    پدر بنده فرهنگی بازنشسته ی سال ۹۶ هست . دولت هنوز بدهی خودش رادبه صندوق ذخیره فرهنگیان کامل پرداخت نکرده و صندوق نیز بدهی خودش را با بازنشستگان سال ۹۶ هنوز به طور کامل تسویه نکرده. بازنشستگان فرهنگی سال ۹۶ از دومیلیون تا ۵ میلیون هنوز طلب دارند و شما قضاوت کنید که ارزش ۵ میلیون تومان سال ۹۶ آیا با ۵ میلیون اکنون قابل مقایسه هست یا نه؟؟ با این وجود جناب خاندوزی درخواست کرده که حقوق کارکنان امور اقتصادی و دارایی را افزایش بدهند!!!!!!!!
  • صابر علی زاده IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 2
    بیش از شش ماه از بازنشستگی بنده سپری شده متاسفانه از پاداش پایان خدمت مان هنوز خبری نیست و کسی پاسخگو نمی باشد لازم به توضیح است تاخیر حتی یک روز هم بر ارزش آن در جامعه تاثیر منفی می‌گذارد و در این میان وزیر اقتصاد به جای تدبیر مدیریت اقتصادی لازم برای پرداخت بدهی دولت درخواست افزایش و برقراری فوق‌العاده ویژه و خاص کارکنان وزارت متبوع را دارد خدایا به فریاد ما برسر.
  • حسن IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 2
    این در خواست وزیر اقتصاد جنبه بد اموزی دارد چون در زمان تحریم یک کشور اصولا باید وزیر برنامه ریاضت اقتصادی طراحی کند نه ولخرجی از وزیر اقتصاد در این وضعیت کشور بعید است بنظر می رسد برای افزایش محبوبیت اینکار را کرده باشد
  • محمد یوسف IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    7 3
    کارمند ۱۰ سال سابقه صمت ۷ تومان دریافتی و هم سابقش در دارایی ۱۴ میلیون دریافتی بازم کمه برا دوستان وزارت اقتصاد😤😤!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      5 0
      مابدبختها که توبخش خصوصی بامدرک دکترا و۱۰ساعت کارروزانه زیر ۵میلیون میگیریم پس چکارکنیم نه خانه نه ماشین ونصفش بابت اجاره میره
  • منوچهر IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 6
    سلام خدا وکیل حق و حقوق کارکنان سازمان امور مالیاتی کمتر از سایر ادارات هست پس بی جهت و بدون اطلاع اعتراض نکنیم
  • معلم IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 0
    بهتره آقای خاندوزی در رسانه ملی پاسخگوی این نامه در مقابل مردم باشند اگر منظور تعدیل حقوق هادرون وزارت خانه است خوب با رعایت عدالت مشکلی نیست اما اگر مطالبه بیشتر از بودجه لازم برای وزارت اقتصاد ودارایی از سازمان برنامه است که داره بیراهه میره
  • شهلا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 1
    چه دولت جالبی داریم بنده با 29 سال و اندی کارمند وزارا تعاون کار در مناطق محروم هستم حقوق ناچیزی میگیرم اونوقت کارمندهای دستگاههایی مانند دارایی . وزارت نفت .دیوان محاسبات و... حقوقهای نجومی حتی خود نمایندگان مجلس و قضات و دادگستری که نه تنها کار مثبتی انجام نمی دهند بلکه کلی از بودجه مملکت را خوردند . باز هم بربم جلوتر و خوشبینانه صحبت کنیم به کارمندها و کارگران اضافه کنند و کارخانه ها و طرحهای عمرانی و غیره را رونق بدهند
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 1
    کارگر ساختمانی بیکار هستم چندوقت کار نیست واماپیرو نامه اندوزی می خواهید صندوق بزارید خیابان تا مردم براتون پرکنند الا ماشاالاه
  • هادی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    10 0
    اقایان مجلسی ودولتی ها کجایند که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان بودجه ندارند وماتم عظما دارند ولی وزارت اقتصاد که خود را تافته جدا بافته می داند وبعد افزایش حقوق می خواهد در صورتی که حقوق بازنشستگان یک سوم وزارت اقتصادیها نیست کشور هرکس هر جور دلش می خواهد تصمیم می گیرد
  • عباس IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    6 0
    سلام . در سیستم بانکی تمامی واریز ها برداشتها، تاریخ ساعت ، مقدار پول و کی واریز کرد کی برداشت کرد دقیقن مشخصه. ولی در سیاسیون ما و مسئولین ما و در مدیران ما،،، مشخص نیست حقوقهاشون ، چرا واقعن،.. چون خودشون نمیخوان. والا خیلی راحت خیلی راحت میتوانن کسانی که حقوق نجومی میگیرن را پیدا کنن.... الان کاملا دقیق از تعداد واکسنهای زده در دوز اول و در دوز دوم و حتی دوز سوم را میدانن. و حتی اونم به بیش از صد میلیون نفر.... حتی نوع واکسن و محل تزریق واکسن را میتونن دربیارن، ولی در اینکه چند صد نفرو شاید هزار نفر از مسئولینی که حقوق زیاد میگیرن یا نمیگیرن را نمیتوانن اونم ماهی یک بار دربیارن؟؟؟؟؟؟؟ باور کنید دست خودشونه.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    15 2
    والا قبلش هم دریافتی و پاداش زیادی به خاطر اخذ مالیات میگرفتن انشالله هرچی ناحق گرفتن پول دارو درمان بشه
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 13
    اینهایی که بی دلیل اعتراض دارند اطلاعات درستی ندارند مأمورین مالیاتی در طول خدمت حق هیچگونه فعالیتی خارج از اداره ندارند ولی این محدودیت برای هیچ مشاغلی وجود ندارد وقتی محدودیت است بنابراین حق افزایش حقوق دارند
    • سرباز بازنشسته IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      2 0
      همه ایران متاسفانه گرسنه هستند خدا بدادمان برسد .بعضی ها از درون اشغال دانیها شکمشونو سیر میکنند وبعضی هم بخور ونمیر .بخدا توانا.قسم بازنشسته ارتش هستم هشت سال جنگ ووووظیفه بوده برای ماتم بوده .از اینکه میبینم کسانی زیادهم هستند سختی بیشتر از خودم دارند شبها خوابم نمیبرد .ولی در عجبم مسئولین این مملکت با این سرمایه چطوری شب را به صبح میرسانند.
  • علی IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 1
    خبرگذاری محترم چنین پیشنهادی بسیار منطقی و به جاست وقتی بودجه کشور رو وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور تامین میکنند کارمندانه دارایی الان در رده آخر از لحاظ پایین بودن حقوق می‌باشند چرا زمانی که افزایش سیصد درصدی حقوق قوه قضائیه ، کارمندان زندانها ، دیوان ، بانک مرکزی ، شرکت نفت ، گاز ، برق ، آب ، تامین اجتماعی و ..... و معلمان و پرستاران و ..... افزایش داشتند موضع گیری نداشتین و همه این عزیزان اکثرا بالای پانزده ، بیست و حتی سی میلیون حقوق دارند در حالی که کارمندان دارایی با توجه به تامین بخش اعظم بودجه کشور پنج و شش میلیون حقوق دارند آیا این عدالت است و هر کسی در هر شغل و منصبی از سایر ارگانهاست ما مایل به جا به جایی هم هستیم واقعا بزرگترین ظلم الان در حق کارمندان دارایی شده که حداقل ترین حقوق را الان در کشور دارن ، باز میگوییم کسی که ناراضی باشد ما حاضر به جا به جایی هستیم ، واقعا کدام اداره به اندازه این عزیزان تلاش میکنند بلا استثنا هر روز تا نصف شب اداره بازه و شبانه روز جهت تامین بودجه تلاش میکنند در حالی که کمترین سهم را از بودجه دارند یا علی
  • عدالت مزدی IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    3 1
    ناعدالتی و نابرابری در پرداخت دستمزد ها زیبنده ی آرمان های نظام اسلامی و خون پاک شهدا نیست. با یک کارشناسی دقیق و حساب شده براحتی میتوان ساختاری از پرداخت حقوق را در ادارت و دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی پیاده کرد که با امتیاز دهی بر اساس اصل شایسته سالاری و با در نظر گرفتن میزان مسولیت و حساسیت شغلی و اهمیت و نقش تأثیرگذار آن بر روی جامعه ی هدف و به دور از لابی گری و درآمدزایی سازمان ها، به یک اصل اساسی جهت حذف حس نابرابری و تحقیر و دلسردی در کارمندان دولت منجر بشه. مثال میزنم: کارمند واحد مالی و حسابداری وزارت نفت، بهداشت ، دارایی ، آموزش و پرورش ، کار ، صنعت و معدن و ... هیچ فرقی با هم ندارند. پس دستمزد این عزیزان نه بخاطر سازمان بلکه باید بر اساس شغل و بصورت کاملا برابر پرداخت شود!!!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 2
    کسی که مدرک معارف باشد وزیر اقتصاد بیشتر این توقع نیست بعد تحصیل کرده های اقتصاد کولبرند
  • یاسر IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 2
    خطاب به همه کسایی که ندانسته یچیزی میگن من خودم کارمند اداره امور مالیاتی هستم. بدونین که اگه واقعا به خدا و آخرت ایمان دارین به قران ایمان دارین فردا بخاطر این تهمتاتون باید پاسخ گو باشین.بخدا همه کارمندان سازمان امور مالیاتی حاضرن هر دریافتی که ماهانه دارند رو رسانه ای کنن تا همه ببینن چه ظلمی داره تو حقشون میشه.متاسفانه همه فک میکنن ما نجومی بگیریم .ما هممون حاضریم هر دریافتی که داریم تو اخبار بگن که همه بدونن واقعا از خیلی از ادارات کمتره.لامذهب اسم ادارمون بزرگه اما باور کنین برای کارمنداش واقعا اینطور نیست .حالا خودتون دانینو خداتون
  • از RU ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 1
    بنده خدا چیز بدی نگفته که گفته اون مبلغی که به سایر دستگاهها میدید به کارمندای ما هم تخصیص بدید اونم به دلیل اینکه احکام کارمندان وزارت اقتصاد و سازمان های تابعه کمتر از بقیه هست پس خیلی عجیب نیست.