اگر نمی‌دانید چطور از چسبندگی و الکتریسته ساکن لباس تازه شسته‌شده خلاص شوید، این مطلب برای شماست.

لباسشویی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ریدرزدایجست، هیچ‌کس دوست ندارد با احساس ناخوشایند لباس‌هایی که به تنش چسبیده‌اند، کنار بیاید. یا همین‌طور لباس‌هایی که روی تن جرقه ایجاد می‌کنند. الکتریسیته ساکن زمانی اتفاق می‌افتد که بار الکتریکی روی پارچه جمع می‌شود. اما راه‌حل‌هایی هست که می‌تواند این بار الکتریکی را از بین ببرد:

از چوب لباسی فلزی استفاده کنید

چوب‌لباسی‌های فلزی بخشی از بار الکتریکی روی لباس را به خود جذب می‌کنند و باعث می‌شوند لباس جرقه نزند. به خصوص لباس‌های ابریشمی ‌را روی چوب لباسی‌های فلزی آویزان کنید، تا الکتریسته ساکن در آنها جمع نشود.

از نرم‌کننده لباس استفاده کنید

وقتی لباس می‌شویید، از نرم‌کننده لباس استفاده کنید تا چسبندگی از بین برود. بعد از شستن لباس هم می‌توانید یک قاشق غذاخوری نرم‌کننده لباس را داخل یک بطری آب بریزید و آن را روی لباس اسپری کنید. این کار کاملا الکتریسته ساکن را از بین می‌برد.

از لوسیون استفاده کنید

احتمال این‌که یک ظرف لوسیون نرم‌کننده بدن در خانه داشته باشید، زیاد است. این لوسیون را روی قسمت‌هایی از لباس که بار الکتریکی دارند، بمالید. تا زمانی که لوسیون خشک شود، از شر الکتریسته ساکن در امانید.

از اسپری حالت دهنده مو استفاده کنید

پاشیدن کمی‌ اسپری حالت‌دهنده مو روی لباس می‌تواند به رفع چسبندگی کمک کند

الیاف طبیعی و مصنوعی را از هم جدا کنید

قاتی شدن لباس‌هایی با الیاف مصنوعی و طبیعی در ماشین لباسشویی و خشک‌کن، آنها را مستعد جمع شدن الکتریسیته ساکن می‌کند. آنها را با هم نشویید.

آب اضافه کنید

وقتی لباس‌ها ۱۰ دقیقه در خشک‌کن می‌مانند، یک پارچه مرطوب به آنها اضافه کنید و با کم‌ترین دما به خشک کردن ادامه دهید. هوای خشک باعث ایجاد بار الکتریکی می‌شود، اما رطوبت پارچه نم‌دار آن را مرطوب نگه می‌دارد.

یک سنجاق قفلی به لباس بزنید

ساده‌ترین راه برای نجات از الکتریسیته ساکن استفاده از سنجاق قفلی است. مقدار کم فلز در این سنجاق‌ها باعث جذب الکتریسیته ساکن می‌شود.

کد خبر 639186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha