سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی شدید در یک ساختمان دو طبقه در محله اتابک خبر داد و گفت: آتش‌نشانان در این عملیات، دو نفر از افراد محبوس میان شعله‌های سرکش آتش را نجات دادند.

آتش‌سوزی شدید در محله اتابک

به گزارش همشهری‌انلاین به نقل از تسنیم، سید جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اعلام خبر آتش‌سوزی شدید در یک ساختمان قدیمی در محله اتابک درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲۲:۲۱ شب گذشته (۲۸ آبان) یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان قدیمی واقع در محله اتابک، خیابان ذوالفقاری، بالاتر از خیابان منصور به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ۳ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور نخستین گروه از آتش‌نشانان در مدت زمان سه دقیقه در محل حادثه افزود: محل حادثه یک ساختمان قدیمی دو طبقه به وسعت حدودی ۱۰۰ متر بود که یک مغازه نیز (در مجاورت با خیابان) در آن وجود داشت.

او تصریح کرد: در قسمت پشتی این منزل یک حیاط کوچک و قسمت انتهایی آن یک بنای دو طبقه وجود داشت که از طبقه همکف آن به عنوان کارگاه تولید کیف و مصنوعات پارچه‌ای و چرمی و از طبقه دوم به عنوان محل استراحت کارگران استفاده می‌شد.

ملکی با اشاره به قرارگیری مقادیر زیادی از کالاهای تولیدی و مواد اولیه مانند توپ‌های پارچه در راهرو، حیاط و طبقات این منزل گفت: ۶ تا ۷ کارگر در کارگاه مذکور کار می‌کرده و شب‌ها در طبقه دوم استراحت می‌کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران یادآور شد: در زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، تمام ساختمان مذکور به جز مغازه کاملاً شعله‌ور و ظاهراً پیش از حضور آتش‌نشانان در محل حادثه انفجاری نیز روی داده بود.

به گفته او، همزمان با حضور آتش‌نشانان نیز یکی دو انفجار در محل حادثه روی داد که علت آن می‌تواند به دلیل وجود مواد قابل اشتعال مانند بشکه‌های چسب در محل حادثه باشد.

ملکی ادامه داد: چند کارگر موفق به خروج از محل حادثه شده بودند اما ظاهراً دو نفر از آنها در وضعیت بسیار ناایمنی محبوس شده بودند که آتش‌نشانان، همزمان با خاموش کردن آتش توانستند با احتیاط کامل به محل حضور این افراد دسترسی پیدا کنند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران بیان کرد: خوشبختانه این ۲ نفر زنده ماندند اما دچار مصدومیت و سوختگی شده بودند و توسط آتش‌نشانان از محل حادثه خارج شدند همچنین کارگر دیگری نیز مقابل در حضور داشت و دچار مصدومیت شده بود.

او با اشاره به تخریب بخشی از دیوار این ساختمان به دلیل شدت حرارت، از حضور کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در محل برای بررسی علت این حادثه خبر داد.

ویدئو و تصاویر | انفجار و آتش‌سوزی شدید در محله اتابک | نجات ۲ کارگر محبوس‌ در آتش

ویدئو و تصاویر | انفجار و آتش‌سوزی شدید در محله اتابک | نجات ۲ کارگر محبوس‌ در آتش

ویدئو و تصاویر | انفجار و آتش‌سوزی شدید در محله اتابک | نجات ۲ کارگر محبوس‌ در آتش

ویدئو و تصاویر | انفجار و آتش‌سوزی شدید در محله اتابک | نجات ۲ کارگر محبوس‌ در آتش

کد خبر 638537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha