سخنگوی آتش‌نشانی تهران از وقوع آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی ۵ طبقه ۴۰ واحدی در تهران خبر داد و گفت: در یک واحد ۸۰ متری در طبقه سوم آتش‌سوزی روی داد و آتش به سرعت در حال سرایت به واحدهای همجوار بود. در نهایت آتش‌نشانان توانستند آتش را خاموش و از سرایت آن به بخش‌های دیگر جلوگیری کنند. 

آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در تهران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در بلوار فردوس درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲۱:۲۲ شب گذشته یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی واقع در بلوار فردوس، خیابان سازمان برنامه جنوبی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: محل آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی ۵ طبقه ۴۰ واحدی بود که در زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، در طبقه سوم در یک واحد حدوداً ۸۰ متری آتش‌سوزی روی داده و این منزل کاملاً شعله‌ور بود.

ملکی با اشاره به شنیده شدن صدای انفجاراتی کوچک از منزل مذکور تصریح کرد: آتش به سرعت در حال سرایت به واحدهای همجوار بود و دود زیادی نیز طبقات بالایی را فراگرفته بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران توضیح داد: یک خانم مُسن که در منزل حضور داشت نیاز به اکسیژن پیدا کرد که آتش‌نشانان به سرعت اقدامات اولیه را برای این فرد انجام دادند همچنین اطلاعات اولیه حاکی از آن بود اعضای یک خانواده (یک آقا و خانم جوان و یک کودک زیر یک سال) قصد داشتند خود را به پشت‌بام برسانند اما با در بسته مواجه شده و در وضعیت بسیار خطرناکی در محاصره دود قرار گرفته و گرفتار شده بودند.

او یادآور شد: آتش‌نشانان به سرعت خودشان را به این افراد رساندند و به سرعت در پشت‌بام را باز کرده و این افراد را به سطح پشت‌بام منتقل کردند.

ملکی گفت: در ادامه این افراد به پایین منتقل و تحویل عوامل اورژانس شدند البته حال خانم جوان (مادر خانواده) به دلیل دودگرفتگی کمی وخیم‌تر بود و توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: در نهایت آتش خاموش شد و از سرایت آن به بخش‌های دیگر جلوگیری به عمل آمد.

او بیان کرد: در زمان بروز آتش‌سوزی، ساکنان ساختمان‌های مسکونی در صورت اطمینان از باز بودن در پشت‌بام، کم بودن فاصله طبقه سکونت آنها با سطح پشت‌بام و زیاد نشدن غلظت دود آلاینده‌ها می‌توانند خود را به سطح پشت‌بام برسانند تا اینکه توسط آتش‌نشانان به سطح زمین انتقال پیدا کنند یا اینکه در صورت مجاورت با پشت‌بام‌های ساختمان‌های مجاور از محل فاصله بگیرند.

ملکی با بیان اینکه حین بروز آتش‌سوزی شاید در مدت چند دقیقه یک ساختمان تماماً پر از دود می‌شود، گفت: در صورتی که ساکنان حین آتش‌سوزی از موارد مذکور مطمئن نبودند، بهترین کار ماندن در واحد است و باید زیر و دور درها را با یک ملحفه یا پارچه ضخیم مرطوب شده، بپوشانند، در را باز نکنند و خود را به نقاطی که اکسیژن تازه وجود دارد، برسانند همچنین دائماً در تماس با سامانه ۱۲۵، محل حضور خود را (واحد و طبقه) اعلام کنند زیرا در زمان حوادث، اولویت نجات ساکنان مخصوصاً در مجتمع‌هایی با تعداد واحد زیاد با افرادی است که آتش‌نشانان از مکان حضور آنها مطمئن هستند.

تصاویر | آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در تهران | اعضای خانواده حین فرار به درِ بسته خوردند

تصاویر | آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در تهران | اعضای خانواده حین فرار به درِ بسته خوردند

تصاویر | آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در تهران | اعضای خانواده حین فرار به درِ بسته خوردند


 

تصاویر | آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در تهران | اعضای خانواده حین فرار به درِ بسته خوردند

کد خبر 639339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha