عضو شورای شهر تهران گفت: شورای شهر به عنوان یک نهاد نظارتی و اجتماعی وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای کارهای شهرداری را برعهده دارد بنابراین حتما در رابطه با مسائل مربوط به زنان برنامه های خوبی ارائه خواهد داد و تاکنون هم سعی کردیم نظارت ویژه‌ای داشته باشیم.

بانوان

 به گزارش همشهری آنلاین، نرجس سلیمانی با بیان اینکه نگاه شورای ششم به زنان و مسائل آنها براساس عدالت، حقوق اسلامی و فارغ از هرگونه نگاه جنسیت‌گرایی است، ادامه داد: رئیس جمهور، دستوری خطاب به خانم خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای محرومیت‌زدایی زنان و تدوین یک برنامه عملیاتی دادند که متن کامل آن را مطالعه نکردم اما تصورم این است که رئیس‌جمهور خواستار تدوین برنامه‌ای قابل اجرا و مناسب برای حقوق بانوان است.

نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: اگر خاطرتان باشد، در شروع کار شورا ما برای تعیین شهردار حتی یک خانم هم معرفی کردیم و این دوره از شورا  درصدد  این است که قدم‌های مناسبی برای بانوان بردارد؛ زیرا قشر مهم جامعه هستند و باید این موضوع بیشتر دیده شود، در شورای ششم چنین موضوعاتی جبران خواهد شد.

سلیمانی یادآور شد: متاسفانه وضعیت جسمی، روحی و روانی بانوان مطلوب نیست البته مدیریت شهری در دوره های قبل سعی کرده که دغدغه خود را با ایجاد مجموعه هایی همچون شهربانو و ستاد توانمندی خانواده و بانوان نشان دهد اما از نظر ما کافی نیست. مشکلات و موضوعات مربوط به بانوان باید در سطح نگاه ملی باشد که اراده ملی می طلبد تا بهتر مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 638301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha