مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی شاخص‌هایی نظیر ترافیک، زمان سفر، میزان عرضه و تقاضای مسافر نرخ پویا دارد و در فرمول‌گذاری به صورت هوشمند محاسبه می‌شود. این قیمت‌گذاری مانند تاکسی‌ها و آژانس‌ها در مرجعی مصوب نمی‌شود.

تاکسی اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی ضامنی با اشاره به اینکه تاکسی‌های اینترنتی پدیده‌های نوظهوری هستند که چالش‌هایی را در کشورهای مختلف ایجاد کرده‌اند، افزود: فعالیت این تاکسی‌ها چندوجهی است. بنابراین ضرورت دارد در سازمان صمت یا اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی که مجوز اپلیکیشن را صادر می‌کنند به عنوان مرجع، چارچوب تعیین تعرفه‌ها را تصویب کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در حال حاضر تاکسی‌های اینترنتی در حوزه قیمت‌گذاری زیر مجموعه اتحادیه کسب و کارهای مجازی هستند و اتحادیه باید قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی را تعیین و بر آن نظارت کند.

وی با بیان اینکه قیمت تاکسی‌های اینترنتی بر اساس فرمول پویا با توجه به عرضه و تقاضا افزایش می‌یابد، ادامه داد: در مدتی که سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت قطع شده بود به دلیل افزایش تقاضا و کاهش خودرو افزایش قیمت شدید داشت به طوری که در کشور ۲۰ درصد و در تهران ۸۰ درصد افزایش قیمت داشتند.

ضامنی گفت: فرآیند قیمت‌گذاری آژانس‌ها در کشور زیر نظر وزارت صمت و اتاق اصناف انجام می‌شود. در حال حاضر در  کشور ۲۸۰ هزار آژانس وجود دارد که از این تعداد ۶۰ هزار آژانس زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند و قیمت گذاری برای این آژانس در شورای شهر مصوب و ابلاغ می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به توافقنامه شهرداری تهران با تاکسی‌های اینترنتی بیان کرد: طبق توافقنامه شهرداری تهران با شرکت‌های تاکسی اینترنتی، تاکسی‌های اینترنتی موظف هستند چنانچه رقم کرایه‌شان از نرخ مصوب تاکسی‌های تلفنی شهر بالاتر بود به مسافر اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه تاکسی‌های اینترنتی با مدیریت دوگانه مواجهیم، افزود: بخشی از کار با مجموعه وزارت صنعت، معدن، تجارت و اتحادیه کسب و کارهای مجازی که پروانه فعالیت شرکت‌ها را صادر می‌کنند و بخشی هم به واسطه انجام کار حمل‌ونقل بر عهده شهرداری‌هاست.

ضامنی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، ادامه داد: با اصلاح قوانین و با توجه به اینکه در ماده ۹ قانون مدیریت حمل و نقل سوخت به این موضوع پرداخته شده و مدیریت شهر به عهده شهرداری‌ها قرار گرفته می‌توان امکانات لازم را برای نظارت عالیه شهرداری فراهم کرد. در همه جای دنیا حمل و نقل اصلی‌ترین کار شهرداری‌هاست و باید این موارد به آنها سپرده شود تا دوگانگی مدیریت نداشته باشیم.

کد خبر 638152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha