مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تلاش اداره‌کل ثبت اسناد و املاک، نخستین سند مالکیت رودخانه‌های گلستان به نام رودخانه «گز وطنا» در غرب این استان به مساحت ۳۴ هکتار صادر شد.

رودخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حیدر آسیابی اظهار کرد: برای حفظ حریم و بستر این رودخانه و جلوگیری از رودخانه‌خواری، 3 فقره سند مالکیت این رودخانه در شهرستان‌های بندرگز، ترکمن و کردکوی به نام دولت به نمایندگی شرکت آب منطقه‌ای گلستان صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به ضرورت تثبیت حریم و بستر رودخانه‌ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و کاستن از خسارت‌های سیل، از مسئولان آب منطقه‌ای استان خواست برای سنددار شدن همه رودخانه‌های استان با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همکاری کنند .

آسیابی ادامه داد: صدور سند تالاب‌ها، جنگل‌ها، مراتع و سواحل گلستان نیز در حال انجام است و تاکنون یک میلیون و ۲۵۴ هزار هکتار معادل  ۹۹ درصد این عرصه‌ها، حدنگاری و تثبیت شده و یک درصد باقی مانده نیز تا پایان آبان ماه امسال حدنگاری خواهد شد.

یک ماه پیش هم سند تالاب‌های بین المللی آلاگل و آلما گل گنبدکاووس به مساحت ۲ هزار هکتار به نام سازمان جنگل ها و مراتع کشور صادر شده بود.

کد خبر 638118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha