بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که چرا مسواک با برس‌های متوسط و سخت هم وجود دارد؟ در این مطلب به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم تا مشخص کنیم که بهترین انتخاب برای خرید یک مسواک جدید کدام است.

مسواک - toothbrush

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که هنگامی که برای انتخاب یک مسواک جدید به فروشگاه می‌روید، با استقبال افراد از مسواک‌هایی با سری نرم مواجه شده باشید یا اصلا شاید شما هم جزو این افراد باشید و با سری نرم احساس بهتری روی دندان‌ها و لثه‌های خود داشته باشید. اما با این حال، بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که چرا برس‌های متوسط و سخت هم وجود دارد؟ امروز به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم تا مشخص کنیم که بهترین انتخاب برای خرید یک مسواک جدید کدام است؟

مسواک‌های سخت

ممکن است خرید مسواک با موهای سفت و ضخیم بیهوده به نظر برسد، اما دلایلی پشت این مسواک‌های به ظاهر ناراحت‌کننده وجود دارد. مسواک‌های سخت معمولاً برای استفاده روزمره توصیه نمی‌شود، اما می‌تواند برای مواردی مانند پاک کردن لکه یا تمیز کردن دندان‌های مصنوعی یا هنگامی که برای تمیز کردن پروتزها به چالش برمی‌خورید، گزینه‌ مناسبی باشد، زیرا هیچ آسیبی به لثه‌ها وارد نخواهد کرد. برای پاک کردن لکه دندان‌ها هم می‌توانید از این نوع مسواک استفاده کنید اما توجه داشته باشید که استفاده روزانه از مسواک‌های سخت می‌تواند برای دندان‌ها خطرناک باشد.

مسواک با درجه متوسط

مسواک‌های متوسط یک بافت بینابینی عالی برای تمیز کردن دندان‌های سالم هستند. زیرا موهای آنها به اندازه کافی سفت هستند که به طور موثری دندان‌ها را از پلاک و ذرات غذا تمیز کنند و هم خیلی سفت نیستند که بتوانند به مینای دندان آسیب برسانند. با این حال، استفاده بیش از حد می‌تواند اثر سویی روی لثه‌ها بگذارد و باعث خونریزی لثه شود.

مسواک‌های نرم

در نهایت، به نظر می‌رسد مسواک‌های نرم، راحت‌ترین مسواک برای همه است. با این حال، این هم می‌تواند به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته شود. اگر موهای مسواک خیلی نرم باشد، ممکن است به درستی پلاک دندان یا مواد غذایی ساخته شده را تمیز نکند، یکی از کاربردهای این گونه مسواک‌ها، برای کودکان است اما به طور کلی استفاده از مسواک با سر نرم برای افراد در هر سنی مناسب است.

مسواک نرم، متوسط یا سخت؛ کدام برای دندان بهتر است؟

نکته مهم

در حالی که مسواک یک نیاز روزمره است، انواع مختلفی وجود دارد که می‌توان بر اساس نیاز از آنها استفاده کرد. یک مسواک روزانه خوب می‌تواند یک برس نرم یا متوسط باشد تا شما را از تمیز کردن مناسب و همچنین راحت دندان‌هایتان مطمئن کند اما اگر هنوز درباره بهترین نوع مسواک تردید دارید، حتما از دندان پزشک خود مشورت بگیرید.

کد خبر 638057

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha