مقام قضایی در سه حکم جداگانه دستور ترخیص ۴۲۸ کانتینر لوازم خانگی بوش را صادر کرده بود، در چهارمین حکم به دلیل ابهامات و شکایت مطرح شده دستور توقف ترخیص صادر شد. گفته می شود، بسیاری از کالاها با شرایط مشابه در گمرکات رسوب کرده‌اند و چنانچه قرار باشد دستور ترخیص صادر شود باید همه کالاها اعم از لوازم خانگی و سایر اقلام امکان وارداتشان فراهم شود.

لوازم خانگی بوش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، برای چهارمین بار حکم قضایی واردات لوازم خانگی بوش صادر شد.

شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در نامه‌ای به رئیس کل گمرک دستور توقف ترخیص ۴۲۸ کانتینر لوازم خانگی بوش را تا اطلاع بعدی صادر کرد.

گروه کور بر ترخیص لوازم خانگی از گمرک | صدور چهارمین حکم قضایی برای یک برند خاص

یک مقام آگاه در این باره گفت:‌ پیشتر جلسه‌ای با حضور نمایندگان گمرک،‌ وزارت صمت، بانک مرکزی و نهادهای امنیتی برگزار شد اما در نهایت تصمیمی برای ترخیص این محموله بزرگ لوازم خانگی گرفته نشد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه سال ۹۷، واردات لوازم خانگی ممنوع شد و امکان ترخیص این لوازم وجود ندارد. بسیاری از کالاها با شرایط مشابه در گمرکات رسوب کرده‌اند و چنانچه قرار باشد دستور ترخیص صادر شود باید همه کالاها اعم از لوازم خانگی و سایر اقلام امکان وارداتشان فراهم شود.

براساس این گزارش، پیش از این سه مرتبه مقام قضایی دستور ترخیص لوازم خانگی بوش را صادر کرده بود که هر بار به دلیل ابهامات و شبهاتی که از سوی معاون فنی گمرک وجود داشت به نحوی متوقف شده بود.

براساس آمار مسئولان گمرک ارزش ۴۲۸ کانتینر لوازم خانگی بوش در ۱۹ فقره به گمرک اظهار شده است. این محموله آبان ماه سال ۱۳۹۶ ثبت سفارش شده است، اما در سال ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و حتی تا آبان امسال این کالاها وارد و به بنادر مناطق ویژه اقتصادی تحویل شده است. ارزش لوازم خانگی بوش اظهار شده و موجود در بنادر را حدود ۱۳.۴ میلیون یورو اعلام کرد و گفت که با توجه به بررسی‌های گمرک براساس ماده(۱۴) و (۱۵) گمرکی، ارزش این کالاها بیشتر خواهد بود.

حسینی شاهرودی، دبیر کل انجمن لوازم خانگی ایران در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه به لحاظ حمایت از تولید کنندگان داخلی، خواستار جلوگیری از ترخیص لوازم خانگی وارداتی بوش به داخل کشور شد.

کد خبر 637887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    دولت تدبیر کند گمرک را تخلیه کنید بزاریدجنس واردبازاربشه تا قیمت ها پایین بیاید وقشرفقیر هم کمی سود کند
  • محمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    آقا ما یه دونه دستگاه پیستوله برقی بوش هدیه اقوام از آلمان برامون فرستادن گمرک فرودگاه امام خمینی به دلایل نامعلوم ترخیص نمیکنند . چرا ؟ اینکه لوازم خانگی نیست و درثانی نه ما تاجر هستیم نه اقوام مقیم آلمان .