نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برخی در فضای مجازی به دنبال مهندسی کردن ذهن مسئولان هستند، گفت که فیاضی در بدنه آموزش و پرورش نبوده اما در این وزارتخانه مامور به خدمت بوده و برای حل مشکلات آموزش و پرورش راه‌حل دارد.

وزارت آموزش و پرورش

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عباس گودرزی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به عنوان موافق گفت: زمانی که نامه رئیس جمهوری در مجلس برای معرفی آقای فیاضی قرائت شد تعدادی از همکاران به نشانه مخالفت دو – دو کردند. همان زمان از یکی از این همکاران پرسیدم که مگر فیاضی را دیده‌اید و یا با او صحبت کرده‌اید که مخالفت می‌کنید؟ پاسخ منفی داد و بیان کرد که فیاضی از بدنه آموزش و پرورش نیست. به او گفتم که مگر ما نمایندگان از همان ابتدا وکیل مردم بودیم که اکنون وکالت مردم را انجام می‌دهیم. پس نه تایید و نه رد کن، بلکه اجازه بده فیاضی برنامه‌هایش را توضیح دهد و حرف‌هایش را بشنو.

وی ادامه داد: در فضای مجازی عده‌ای سعی می‌کنند ذهن مسئولان را مهندسی کنند در حالی که مجلس انقلابی آنقدر به اوضاع کشور تسلط دارد که با محاسبات دقیق تصمیم‌گیری کرده و وزیر انتخاب می‌کند.

در این هنگام تعدادی از نمایندگان در واکنش به صحبت‌های گودرزی دو – دو می‌کردند، اشاره آنها این بخش از صحبت‌های گودرزی بود که بیان داشت مگر ما از همان ابتدا وکلای مردم بودیم که اکنون وکالت مردم را انجام می‌دهیم.

در واکنش به دو - دو کردن نمایندگان، گودرزی گفت: نمایندگان سوء برداشت نکنند چون من قصد بی‌احترامی نداشتم ممکن است ما قبل از نمایندگی فعالیت‌هایی انجام دادیم که به مراتب موثرتر از زمانی است که در مجلس شورای اسلامی حضور داشتیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاداتی از نبود سابقه فیاضی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: فیاضی در بدنه آموزش و پرورش نبود اما در این دستگاه مامور به خدمت بوده، او فردی مومن و معتقد و آشنا و متعهد به وظایفش است و معتقد به عدل و عدالت و مقابله با ظلم بوده، فیاضی ذهن فعالی دارد و برای مشکلات راه‌حل دارد. امروز مشکلات آموزش و پرورش سیاست پژوهی است فیاضی ذهن برنامه‌ریز دارد.

گودرزی در پایان اظهار کرد: امروز شرایط عمومی کشور و منطقه و فضای مذاکرات ایجاب می‌کند که بیش از پیش وفاق و همدلی و انسجام و همبستگی با دولت انقلابی داشته باشیم پس به وزیر پیشنهادی اعتماد کنید.


غضنفرآبادی: برنامه‌های فیاضی در آموزش و پرورش تحول ایجاد می‌کند

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز ضمن حمایت از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت که هنگام معرفی وزیر پیشنهادی شبکه های معاند و مروجین سند ۲۰۳۰ قصد تخریب وی را داشتند.

  حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: هفته گذشته آقای فیاضی پس از ماه ها بحث و بررسی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور معرفی شدند، در پی این معرفی شبکه های معاند تخریب و انتشار مطالب علیه وی را  آغاز کردند. همچنین مروجین سند ۲۰۳۰ اختلاف گران صندوق ذخیره فرهنگیان و افراد همیشه مدیر و پدرخوانده به تخریب ایشان پرداختند. 

نماینده مردم بم در مجلس افزود: در مقابل، جبهه بزرگی از فرهنگیان و دغدغه مندان حمایت خود از وزیر پیشنهادی را اعلام کردند. با توجه به برنامه هایی که وزیر ارائه کرد باید گفت این برنامه ها می تواند در آموزش و پرورش تحول گسترده ای را ایجاد کند. 

نماینده مردم بم در مجلس بیان کرد: وقتی اسم وزیر پیشنهادی را شنیدم مقداری نسبت به وی تردید داشتم، ولی پس از تحقیقات، تردیدهایم برطرف شد و ایشان را نیروی قابل و توانمند دریافتم. یکی از مولفه های مهم در این حوزه فهم صحیح از مشکلات و توانمندی های مجموعه می باشد که من این تسلط را در ایشان یافتم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: به عقیده اینجانب ایشان می تواند یک مدیر اگرچه ناشناخته ولی تحول آفرین باشد، وزیر آموزش و پرورش باید شخصی باشد که به اهمیت آموزش و پرورش باور قلبی داشته باشد که در ایشان به خوبی قابل مشاهده است. در آموزش و پرورش مطالبات و پیشنهادات و درخواستهای زیادی وجود دارد، وزیر باید از لابلای این پیشنهادات و درخواستها و مطالبات انتخاب صحیحی داشته باشد و مسیر را به پیش ببرد من این شهامت و شجاعت را در فیاضی یافتم.

وی افزود: رئیس جمهور برای جناح بندی ها به عرصه وارد نشد، اصلا حاضر نبودند وارد عرصه انتخابات شوند، اما دلسوزان و مومنان با توجه به مشکلات و گرفتاری های که وجود داشت از وی درخواست کردند که وارد عرصه انتخابات شود قطعا رئیس جمهور می خواهد وزیری انتخاب کند که موفق و پاسخگوی مطالبات باشد. 

غضنفرآبادی همچنین گفت: رهبری معظم انقلاب بارها نسبت به بکارگیری جوانان انقلابی و جهادی تاکید داشتند اکنون نیز فردی جوان جهادی و متدین به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده است، با توجه به مولفه های مهم ایشان همچون جوانی، تخصص، فکر روشن و خلاقیت میان خود و خداوند خود آقای فیاضی را مناسب این سمت یافتم و از نمایندگان درخواست می‌کنم به ایشان رای مثبت دهند.

کد خبر 637874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha