یورگن کلوپ سرمربی تیم لیورپول، به انتقاد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ و همچنین حضور بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر بریتانیا پرداخت.

یورگن کلوپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازورزش سه، سرمربی آلمانی این سوال را مطرح کرده است که چگونه دو شخصیت تفرقه‌انگیز توانسته‌اند در کشورهای خود رهبر شوند. یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول معتقد است که انتخابات دونالد ترامپ و بوریس جانسون، اتفاق بدی برای کل جهان بود.

ترامپ در سال ۲۰۱۶  چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده شد، در حالی که جانسون سه سال بعد به عنوان نخست وزیر بریتانیا به جای ترزا می معرفی شد.

اولی ثابت کرد که یکی از جنجالی‌ترین شخصیت‌ها در تاریخ آمریکاست و مدیریت دومی در رابطه با ویروس کرونا مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است و کلوپ از اینکه چگونه این دو مرد در وهله اول توانسته‌اند به قدرت برسند گیج شده است.

سرمربی آلمانی در پادکست Mid Point Gabby Logan گفت: «من احتمالا آخرین نفری هستم که می توانم در سیاست موفق باشم. اصولا این ایده که سلبریتی ها سرنوشت و سکان یک کشور را برعهده بگیرند را نمی پسندم. ما باید سیستمی داشته باشیم که بتواند بهترین افراد ممکن را برای حل مشکلات ما انتخاب کند، نه خنده دار ترین یا کسی که عجیب ترین مدل مو را دارد. بله جامعه ما با رای دادن به این نوع دلقک ها اشتباه کرده است، اما باید از آن درس بگیرد و سعی کند آن را تکرار نکند.»

وی سپس در مورد دولت محافظه کار بوریس جانسون در بریتانیا و برگزیت هم گفت: «نمی دانم چرا به افرادی مانند فاراژ (نایجل فاراژ، سیاست‌مدار دست راستی بریتانیایی و رهبر کنونی حزب برگزیت) و جانسون اجازه می‌دهید که جامعه بریتانیا را هدایت کند. من مخالف نظریات گوناگون سیاسی نیستم و معتقدم آنها هم می توانند آزادانه فعالیت سیاسی داشته باشند، اما مشکل این است، افرادی که به آنها رای می دهیم یا کل سیستمی که به ما فرصت می دهد به این نوع افراد رای دهیم، گاهی باعث چنین اتفاقات دردناکی (برگزیت) می شوند.»

کد خبر 637579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha