جف بزوس در اظهار نظری جالب پیش‌بینی کرد که روزی متولدین فضا به عنوان توریست به زمین سفر می‌کنند.

جف بزوس

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا  به نقل از ایندیپندنت، جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون و شرکت فضایی بلواوریجین پیش‌بینی می‌کند که روزی زیستگاه‌های فضایی استوانه‌ای شکل قادر به حمل میلیون‌ها انسان خواهند بود و رود، جنگل و حیات وحش خواهند داشت.

آقای بزوس که پیشتر سوار بر موشک بلواوریجین به لبه فضا سفر کرد این پیش‌بینی را در انجمن "ایگناتیوس"(Ignatius Forum) واشنگتن دی‌سی بیان کرد.

این میلیاردر گفت: در طول قرن‌های آتی افراد زیادی در فضا متولد خواهند شد و فضا خانه اول آنها خواهد بود. این افراد در کلونی‌های فضایی متولد می‌شوند، در این کلونی‌ها زندگی می‌کنند و تنها برای بازدید از زمین به آن سفر می‌کنند.

او افزود که برخلاف رقیبش ایلان ماسک، معتقد است که زندگی در این کلونی‌ها بهتر از شروع دوباره زندگی در سیاره‌ای دیگر است.

عطارد، میزبان بیگانگان فضایی شده است؟

ایلان ماسک، رئیس شرکت اسپیس‌ایکس از زمان تاسیسش در سال ۲۰۰۲ تاکنون توجهش به مریخ بوده است و سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ انسان‌ها را روی این سیاره فرود بیاورد.  

آقای بزوس می‌گوید: حتی اگر بتوان روی مریخ حیات تشکیل داد که بسیار چالش برانگیز خواهد بود با این حال حتی اگر چنین کاری ممکن باشد یک زمین دیگر ایجاد کرده‌اید و از ۱۰ میلیارد نفر جمعیت به ۲۰ میلیارد خواهیم رسید.

او همچنین گفت که وجود حیات هوشمند در سایر سیارات را باور دارد و افزود: چطور ممکن است حیات وجود نداشته باشد؟ ستاره‌های زیادی در تنها این کهکشان وجود دارند و کهکشان‌های زیادی در جهان وجود دارد.

البته او در مورد اینکه بیگانگان از سیاره ما دیدن کرده‌اند مطمئن نیست. بزوس می‌گوید: آن‌ها وجود دارند اما اگر از سیاره ما دیدن کرده بودند ما می‌فهمیدیم.

کد خبر 637494
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha