حمید صوفی جایزه بزرگ سی و سومین جشنواره جهانی اولنس کارتوناله بلژیک ۲۰۲۱ را از آن خود کرد.

حمید صوفی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازمهر، حمید صوفی کاریکاتوریست و کارتونیست ایرانی، جایزه اول یا جایزه بزرگ سی و سومین مسابقه بین‌المللی اولنس کاتوناله کشور بلژیک ۲۰۲۱ را کسب کرد. سی‌وسومین دوره این جشنواره، با موضوع «بازدید از موزه و حق دادرسی عادلانه» برگزار شد. اثر حمید صوفی با موضوع بازدید از موزه جایزه بزرگ این مسابقه را از آن خود کرد.

این هنرمند کارتونیست، برای دومین سال پیاپی است که جایزه نخست این مسابقه را از آن خود می‌کند. این پنجمین جایزه بین‌المللی حمید صوفی طی یک سال گذشته است.

فستیوال جهانی کارتون اولنس کارتوناله بلژیک که یکی از معتبرترین فستیوال‌های کاریکاتور جهان به حساب می‌آید، به دلیل پاندمی کرونا، به صورت آنلاین برگزار شد اما به صورت حضوری میزبان برگزیدگان است.

به گفته حمید صوفی، فستیوال جهانی کارتون «اولنس کارتوناله» بلژیک به تعهدات مالی خود پایبند است، به این دلیل که به دلیل تحریم‌ها علیه ایران، جایزه ایرانی‌ها به صورت مستقیم به حساب آنها واریز نمی‌شود و خیلی از جشنواره‌های جهانی به همین بهانه از ارسال جایزه ایرانی‌ها امتناع می‌کنند اما «اولنس کارتوناله» به طرق مختلف جوایز برگزیدگان ایرانی را به دست آنها می‌رساند.

کد خبر 637350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha