ویلسن، توپ والیبالی که در فیلم «جداافتاده» سال‌ها در جزیره همدم تام هنکس بود، با قیمتی قابل توجه به حراج گذاشته شد.

ویلسون

به گزارش همشهری آنلاین، توپ والیبالی که در سال ۲۰۰۰ در فیلم جداافتاده (Cast Away) به عنوان ابزار صحنه استفاده شد، در حراجی به قیمت خیره‌کننده ۳۰۸۰۰۰ دلار  فروخته شد.

این فیلم تام هنکس را به عنوان یک بازمانده از سقوط هواپیما تنها نشان می‌دهد که در جزیره‌ای متروک گیر افتاده است. توپی که او در فیلم «ویلسن» نام‌گذاری می‌کند، به عنوان تنها دوست و همدم او به تصویر کشیده شده است.

گفته می‌شود توپ در ابتدا به گونه‌ای ساخته شده بود که کثیف به نظر برسد و البته در طول فیلمبرداری زمان زیادی را در آب سپری کرده است. هنکس برای بازی در این فیلم رابرت زمکیس، نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. البته آن سال راسل کرو برای بازی در فیلم گلادیاتور این جایزه را کسب کرد.

در طول فیلم، هنکس با ویلسن صحبت می‌کند‎؛ به عنوان راهی برای حفظ سلامت عقل خود در جزیره دورافتاده. این توپ توسط خانه حراج پروپ استور این‌طور توصیف شده است که «به دلیل رنگی که روی آن استفاده شده، ظاهری کثیف و فرسوده دارد، دارای صورتی به رنگ قهوه‌ای و قرمز تیره است، روی آن پاره شده و چند ساقه گیاه به عنوان مو برای آن استفاده شده است.»

این فروش در حالی صورت می‌گیرد که خانه حراج بیش از ۱۱۰۰ قطعه از یادگاری‌های دیگر فیلم‌ها را نیز به فروش می‌رساند، از جمله لباسی که ویل فرل در فیلم الف در سال ۲۰۰۳ پوشیده بود. لباس الف به قیمت ۲۳۵۰۰۰ دلار، تقریبا ۱۰ برابر قیمت فروش پیش‌بینی شده، به فروش رسید. 

کد خبر 637327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha