سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور گفت: در سال بیش از ۸۰ هزار گونه حیوان در کشورمان زیر چرخ خودروها کشته می‌شوند.

عبور حیوانات از جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن اکبری سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه در سال بیش از ۸۰ هزار گونه حیوان زیر چرخ ماشین‌ها کشته می شوند، گفت: ما نتوانستیم در مناطق آزاد یوزها را حفظ کنیم. آن‌ها در مناطق آزاد با گونه‌های دیگر روبه‌رو می‌شوند و یا مورد شکار قرار می‌گیرند که برای مقابله با آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

اکبری افزود: ما در کشور هزاران کشاورز داریم که در مواردی توسط پلنگ، گراز، کل، بز و ... مورد آسیب قرار می‌گیرند. مثلا کسی که باغ دارد یا گله دارد، مورد حمله و آسیب قرار می‌گیرد که برای جلوگیری از این موضوع خودشان یوزها را شکار می‌کنند یا شکارچی استخدام می‌کنند. برخی هم به‌ خاطر فقر شکار می‌کنند.

اکبری گفت: بر اساس آمار در طول سال بین ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ لاشه حیوانات مختلف پیدا می شود.

وی افزود: در کشور ۲۰۰ هزار راس گونه‌های برجسته وجود دارد. تاکنون افزایش جمعیت برای این گونه‌ها نداشتیم. البته فقط بخش کوچکی از آنها توسط گرگ و پلنگ شکار می‌شوند.

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور گفت: ۱۱/۶ دهم درصد مناطق کشور حفاظت‌شده هستند، اما ۷۰ درصد دیگر مناطق که گونه‌ها در آن زندگی می‌کنند مناطق آزاد هستند.

کد خبر 637301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha