فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: یک قلاده پلنگ در باغ‌های روستای مارکین منطقه شکارممنوع الموت غربی مشاهده شد.

پلنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی طاهری اظهار کرد: با توجه به تلاش شبانه روزی محیط بانان و مسوولان محیط زیست برای فراهم کردن زیستگاه‌های مناسب برای گونه‌های جانوری شاهد حضور تعداد قابل توجهی پلنگ در استان قزوین به ویژه در دامنه رشته کوه البرز هستیم.

وی افزود: حفاظت خوب از دیگر گونه‌های جانوری در این مناطق باعث فراهم کردن طعمه‌های طبیعی برای پلنگ شده که نتیجه آن زیست تعداد قابل توجهی از پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده و شکار با تیراندازی ممنوع استان قزوین است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مهم‌ترین طعمه پلنگ، کل، بز، قوچ و میش است، البته این گونه گربه‌سان برای زیست خود، گونه‌های دیگری از جمله گراز، انواع گوزن‌ها، آهو، پستانداران کوچک و پرندگان  را نیز شکار می‌کنند.

طاهری اضافه کرد: محیط‌بانان با تمام توان با همکاری سایر بخش های محیط زیست برای حفاظت از این گونه های کمیاب جانوری تلاش می‌کنند که امیدواریم منجر به افزایش این گونه‌های جانوری در مناطق تحت حفاظت قزوین شود.

کد خبر 637250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha