کیفیت هوای شهر تهران امروز شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ پس از بارش باران روز گذشته به شاخص قابل قبول رسیده است.

آسمان تهران - هوای پاک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، روز گذشته (۲۱ آبان) بارش باران در شهر تهران باعث شد هوای پایتخت برای چند ساعت پاک باشد و سپس به قابل قبول برسد. امروز همچنان کیفیت هوای شهر تهران قابل قبول و شاخص آن روی عدد ۷۶ قرار دارد. 

طبق پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز شنبه (۲۲ آبان ۱۴۰۰) با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار جوی طی ساعات گذشته و پراکندگی آلاینده‌ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

وزش باد مؤثر در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. کاهش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت شنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق و به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد شد، هرچند با افزایش تندی باد در ساعات پایانی شنبه، پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

با وزش باد مؤثر تا صبح روز یکشنبه (۲۳ آبان ۱۴۰۰) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. حاکمیت جو آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

با افزایش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی یکشنبه، کاهش غلظت ذرات معلق و در نتیجه برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. با این حال ترافیک شامگاهی می‌تواند در مناطق پرتردد تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را به همراه داشته باشد.

کد خبر 637280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha