پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

روند نزولی بهای سهام در بازارهای عمده جهان با وجود اقدامات بانک های مرکزی برای مقابله با بحران مالی کنونی، ادامه داشته است

به گزارش بی‌بی سی در بازار اوراق بهادار توکیو در روز پنجشنبه، 18 سپتامبر (28 شهریور)، قیمت بسیاری از سهام به سرعت کاهش یافت و در پایان معاملات، نیکی - شاخص اصلی بهای سهام 2 درصد تنزل کرد و همین روند در سایر بازارهای آسیا و اقیانوسیه نیز مشاهده شد.

در پایان معاملات، شاخص اصلی بهای سهام در بورس های هنگ کنگ و سیدنی نسبت به روز چهارشنبه به ترتیب، 7 درصد و 4 درصد کاهش یافت و شاخص های سهام در بورس های شانگهای، تایوان و هند نیز بین 3 تا 5 درصد تنزل کرد.

در عین حال، با آغاز فعالیت بازارهای سهام اروپایی، ارزش سهام در بورس های لندن و پاریس اندکی بهبود یافت که دلیل آن، اطمینان نسبی به اقدامات اخیر در بهبود وضعیت چند موسسه مالی عنوان شده است.

پیشتر، بازارهای بورس در ایالات متحده نیز در معاملات روز چهارشنبه همین روند را دنبال کرده و داو جونز - شاخص بهای سهام در بورس نیویورک - 4.06 ارزش خود را از دست داده بود.

روند نزولی بهای سهام در بورس های عمده آسیایی پس از آن گزارش می شود که بانک های مرکزی تعدادی از کشورهای جهان اقداماتی را برای متوقف کردن روند سقوط بازارهای مالی در روزهای اخیر به اجرا گذاشتند.

کد خبر 63718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز