وزیر نفت با تأکید بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت گاز مطرح نیست، گفت: ۲۵ درصد مشترکین پرمصرف و بدمصرف گاز که نزدیک ۵۰ درصد گاز خانگی را مصرف می‌کنند، مشمول جریمه خواهند شد.

مصرف گاز خانگی

به گزارش همشهری آنلاین، جواد اوجی امروز در حاشیه بازدید از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد مشترکین گاز که در محدوده سقف الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، مطابق سال گذشته هزینه گاز را پرداخت می‌کنند، اما مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، قطعا جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد مشترکین پرمصرف گاز هم اکنون نزدیک به ۵۰ درصد مصرف گاز خانگی را به خود اختصاص داده‌اند، تأکید کرد: امسال هیچگونه افزایش قیمت گاز را نخواهیم داشت، اما قطعا مشترکین پرمصرف جریمه خواهند شد.

وزیر نفت میزان دمای رفاه در محل کار و خانه را حداکثر ۲۲ درجه بیان کرد و با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی در مصرف گاز تصریح کرد: لازم است هموطنان با خاموش کردن وسایل گرمایشی به هنگام خروج از خانه و در ساعات حضور در محل کار و نیز استفاده از لباس گرم، نسبت به صرفه‌جویی در مصرف اقدام کنند.

اوجی با اشاره به وضع تولید گاز از میدان‌های مستقل و مشترک گازی در دریا و خشکی، خطوط لوله و فرآورش گاز در پالایشگاه‌ها و مقدار مصرف اظهار کرد: همکاران ما با زحمات شبانه‌روزی حداکثر تولید گاز را رقم زدند، اما امسال زمستان زودرسی داریم و دما در روزهای آتی نیز کاهش خواهد یافت؛ بنابراین نیازمند مدیریت مصرف هستیم.

افزایش ۱۴۰ میلیون متر مکعبی مصرف گاز 

وی رقم کنونی مصرف گاز کشور در بخش خانگی و تجاری و غیر عمده را ۴۹۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته که رقم بسیار بالایی است.

وزیر نفت با بیان اینکه متأسفانه در دو تا سه سال گذشته در بخش سرمایه‌گذاری در تولید گاز، اتفاقی نیفتاده و به همین دلیل تولید گاز ما مشابه پارسال است، افزود: این در شرایطی است که مصرف گاز حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش یافته است.

ضرورت توسعه میدان‌های گازی 

اوجی با تأکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در صنعت گاز کشور گفت: طی دو تا سه ماه گذشته، نشست‌های مختلفی در وزارت نفت و دولت برای افزایش تولید گاز برگزار و برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است. عملیات اجرایی را در برخی میدان‌ها آغاز کردیم که از آن جمله توسعه میدان گازی پارس شمالی، تکمیل میدان گازی کیش و همچنین تکمیل فازهای پارس جنوبی است، اما این سرمایه‌گذاری‌ها بی‌شک چند سال زمان خواهد برد تا به افزایش تولید گاز منجر شود.

وی با دعوت از مردم برای مصرف بهینه گاز تصریح کرد: از همه هموطنان به ویژه ۲۵ درصد از مشترکان پرمصرف که نزدیک به ۵۰ درصد مصرف گاز خانگی را به خود اختصاص داده‌اند، تقاضا داریم در بحث مصرف گاز نهایت دقت را داشته باشند و دمای رفاه ۱۸ تا ۱۹ درجه را رعایت کنند.

کد خبر 637170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha