پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین‌،‌‌ پنجشنبه 28 شهریور، اعلام کرد به قدرت رسیدن لیونی در پی انتخابات حزب کادیما،‌ به معنای ادامه سیاست تجاوز به سرزمین‌های فلسطینی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از غزه؛ فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای در غزه اعلام کرد به قدرت رسیدن تزیپی لیونی در اسرائیل به معنای آن است که همان سیاست‌های سرکوب و تجاوز که سران پیشین رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته بر ضد ملت فلسطین به اجرا گذاشتند، یکبار دیگر توسط تزیپی لیونی بر ضد فلسطینیان به کار گرفته خواهد شد بر همین اساس ما باید به آرمان مقاومت به عنوان یک راهبرد موثر در دفاع از حقوق خود وفادار بمانیم.

جنبش اسلامی حماس که به ادعای امریکا و اسرائیل یک سازمان تروریستی است از ژوئن سال دو هزار و هفت کنترل نوار غزه را در دست دارد. نیروهای حماس در آن زمان پس از چند روز درگیری کنترل نوار غزه را از دست نیروهای وفادار به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خارج کردند.

تزیپی لیونی وزیر امور خارجه اسرائیل و رئیس جدید حزب کادیما در انتخابات حزب کادیما با کسب چهل و سه ممیز یک دهم درصد ارا،‌ بر رقبای خود از جمله شائول موفاز وزیر جنگ اسرائیل پیروز شد.

صائب عریقات،‌ مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین،‌ نیز دیروز ابراز امیدواری کرد پیروزی تزیپی لیونی در انتخابات کادیما،‌ حزب حاکم در اسرائیل، زمینه را برای پیگیری جدی مذاکرات صلح فراهم گرداند.

تزیپی لیونی،‌ وزیر امور خارجه اسرائیل، از ماه‌ها پیش ریاست گروه مذاکره کننده اسرائیل را که برای انعقاد توافق نامه صلح با فلسطینیان مذاکره می کند بر عهده دارد. این گفتگوها که نوامبر سال دو هزار و هفت تحت نظارت دولت امریکا در آناپلیس در حومه واشنگتن اغاز شد، مطابق برنامه از پیش تعیین شده باید تا پایان سال جاری میلادی به نتیجه برسد، اما تا کنون پیشرفت محسوسی در آن حاصل نشده است.

کد خبر 63711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز