همشهری آنلاین: وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار اطلاعیه‌ای، آغاز رسمی واگذاری سهام عدالت در سطح کشور را از ششم آبان ماه 1385 اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در این اطلاعیه با بیان اینکه "ابلاغ سیاست‌های کلی اصل "44" قانون اساسی از سوی رهبر معظم انقلاب آغازگر فصل نوینی در اقتصاد کشور بوده است"، از اجرای طرح سهام عدالت به عنوان تحقق بخشی از این ابلاغ سرنوشت ساز یاد شده است.

در این اطلاعیه که با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی منتشر شده است، تاکید شده: مایه خشنودی است به اطلاع برسانیم که در راستای تحقق آرمان‌های عدالت محورانه نظام جمهوری اسلامی ایران و در جهت اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، فرآیند اعطای سهام عدالت به اقشار کم‌درآمد و نیازمند جامعه به شکل رسمی و در سطح ملی آغاز شد.

در بخش دیگری از اطلاعیه آمده است: با همت و تلاش همکاران مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و مساعدت و همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط، مرحله اول طرح واگذاری سهام عدالت با شناسایی اعضای خانواده‌های کم‌درآمد و نیازمند سراسر کشور، تشکیل بانک اطلاعاتی گسترده حاوی مشخصات و شماره ملی برای افراد واجد شرایط و آماده‌سازی سهام قابل واگذاری شرکت‌های دولتی به انجام رسید.

اطلاعیه افزوده است: از روز ششم آبان ماه سالجاری، فرآیند واگذاری سهام عدالت به بیش از چهار میلیون و 600 هزار نفر از اقشار مشمول طرح و با تحویل اسناد مربوط به واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی متشکل از 336 تعاونی شهرستانی جهت واگذاری به مشمولین آغاز خواهد شد.

کد خبر 6368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز