شنبه ۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: واگذاری قطعی سهام عدالت به ‌٤ میلیون و ‌٦٠٨ هزار نفر مشمول شنبه 6 آبان آغاز شد.

دکتر غلامرضا حیدری کرد زنگنه ـ مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی افزود: با واگذاری این سهام مرحله اول واگذاری سهام عدالت کامل خواهد شد.

دبیر سهام عدالت با بیان اینکه 21 هزار و 793 میلیارد و 749 میلیون و 876 هزار سهم در مرحله اول به صورت قطعی واگذار خواهد شد، گفت: چهار میلیون و 608 هزار و 48 نفر مشمول این واگذاری خواهند بود.

کردزنگنه با اشاره به این که سهام عدالت به 30 شرکت سرمایه‌گذاری استان و 337 شرکت تعاونی در سراسر کشور واگذار می‌شود به ایسنا گفت: سهام 18 شرکت از 10.9 درصد تا 70 درصد از طریق سهام عدالت واگذار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی در ادامه از واگذاری سهام شرکت‌های سیمان داراب، سیمان بوشهر، سنگ آهن گل‌گهر، پتروشیمی‌ شیراز، حمل و نقل پتروشیمی‌، نیروترانس، کنتور‌سازی ایران، آلومتک، پارس سوئیچ، کارخانجات مخابراتی ایران، صنعتی و معدنی چادرملو، مپنا، مشانیر، فولاد آلیاژی ایران، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ایرالکو، ملی صنایع مس ایران و (مس سرچشمه) در قالب سهام عدالت خبر داد و افزود: مرحله اول به طور قطعی افراد تحت پوشش کمیته امداد، تحت پوشش سازمان بهزیستی و رزمندگان بدون درآمد و شغل هستند.

سخنگوی سهام عدالت به شناسایی مرحله دوم واگذاری با توجه به تصویب ستاد مرکزی سهام عدالت و این که روستاییان و عشایر بدون زمین، درآمد و شغل اشاره کرد و افزود: دبیرخانه در حال شناسایی این افراد است.

کردزنگنه درباره مالیات این سهام گفت: نقل و انتقال دولت از مالیات معاف است.

همچنین براساس تصمیم اخذ شده در آخرین جلسه ستاد مرکزی سهام عدالت به ریاست رییس‌جمهور، غلامرضا حیدری کرد زنگنه به عنوان سخنگوی سهام عدالت معرفی شده و مقرر شد که خبررسانی‌ها فقط از طریق سخنگوی ستاد مرکزی انجام شود.

بر اساس ماده «4» آیین نامه «سهام عدالت» تعیین اولویت‌های دریافت سهام بر عهده وزارت رفاه است و با توجه به آمارهای موجود افراد تحت پوشش کمیته امداد، و سازمان بهزیستی و بنیاد شهید ، در اولویت های نخست قرار گرفته‌اند.

بر این اساس به هر یک از افراد دارای اولویت دریافت «سهام عدالت» دو میلیون تومان سهام پرداخت می‌شود که باید در عرض بیست سال بازپرداخت صورت گیرد.

کد خبر 6680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز