میدانگاه بریانک در منطقه ۱۰ با مساحت ۹۵۰۰ مترمربع با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مدیر عامل سازمان نوسازی، شهردار منطقه ۱۰ و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان شهری به بهره‌برداری رسید.

افتتاح ميئدانگاه بريانك با حضور چمران

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در آئین افتتاح میدانگاه بریانک، عنوان کرد: خوشحالم که در منطقه ای از شهر تهران که شرایط چندان مناسبی نسبت به سایر مناطق ندارد، پروژه عمرانی، فرهنگی و تفریحی افتتاح می شود؛ امیدوارم این نوع پروژه ها در همه نقاط تهران جریان یافته و گسترش پیدا کند.

مهدی چمران با بیان این که اکثر نقاط شهر تهران به داشتن فضاهایی از این دست نیاز دارد، افزود: زمانی تصمیم گرفته شد این پروژه به فضای باز و سبز شهری تبدیل شود، اما به دلیل وجود مترو، علاوه بر فضای سبز، فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی هم در این پروژه درنظر گرفته شده که مورد نیاز شهروندان منطقه است و قطعاً و یقیناً دعای خیر مردم بدرقه راه ما برای گسترش این اقدامات در تمام شهر تهران خواهد بود.

او تصریح کرد: شهروندان و مسئولان باید دست در دست هم شهر را برای زندگی خود و فرزندان بسازند تا زندگی آرام تر و بهتری داشته باشند؛ هر چه آرامش روحی و روانی بیشتری را برای شهر تأمین کنیم، قطعاً شهری آبادتر خواهیم داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را می کنیم تا درخواست هایی که شهروندان مطرح کردند را براساس برنامه ریزی هایی که شده دنبال کنیم، تا هم در این منطقه و هم در سایر مناطق بتوانیم یک خدمتگزار واقعی برای مردم باشیم؛ آنچه باقی می ماند همین خدمات و نام نیک است و بقیه می گذرند.

تملک دو باغ از محل جریمه قطع درختان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در این مراسم ضمن تشکر از همکاران سازمان نوسازی و مجموعه مدیریت کلان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران، با بیان این که در طی ۳ سال گذشته، چندین پروژه در منطقه ۱۰ اجرایی شده است، گفت: از محل جریمه قطع درختان، دو باغ را در منطقه ۱۰ تملک کردیم که یکی از آنها افتتاح شده و در اختیار شهروندان منطقه قرار گرفته است.

عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به این که منطقه ۱۰ یکی از محلات با هویت ریشه دار و سابقه دیرینه است، گفت: تعداد مساجد محله، نشان می دهد اعتقاد و اعتبار محله به وجود هویت تاریخی و فرهنگی اش است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اعلام این که تراکم منطقه ۱۰حدود ۴۰۰ نفر در هکتار است و ۳۳۰ هزار نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: این منطقه به لحاظ سرانه های خدماتی، یکی از کم برخوردارترین محلات مناطق شهر تهران است و امیدوارم در ادامه روندی که شهرداری تهران داشته، حتماً با گام های بلندتری بتوانیم در جهت رفع کمبودهای خدماتی، بهسازی، مقاوم سازی و نوسازی بافت های فرسوده با حمایت و کمک شورای اسلامی شهر تهران، فعال تر از گذشته عمل کنیم.

او با تأکید بر این که فضاهای جمعی، محل برگزاری رویدادها و آئین هایی هستند که مردم محله را به هم مرتبط می کنند، تصریح کرد: در فضایی که هم اکنون در اختیار شهروندان منطقه ۱۰ قرار گرفته، حتماً بخشی از رویدادهای فرهنگی صورت خواهد گرفت و یادگاری برای نسل های آینده به جا خواهد گذاشت؛ بچه های محل در این فضا بازی خواهند کرد و خاطرات آینده شان در این فضا شکل می گیرد؛ مکان هایی از این دست، به ما کمک می کند تا بتوانیم تربیت نسل آینده مان را به شکل بهتری رقم بزنیم.

پروژه‌ای برای کم کردن فاصله شمال و جنوب تهران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران هم در آئین افتتاح میدانگاه بریانک، با بیان این که در سال ۱۳۶۹ با تصویب اجرای پروژه نواب، تملک، طراحی و اجرای بزرگراه و ساخت و سازهای حاشیه آن آغاز شد، گفت: تا این زمان محله بریانک، به عنوان یکی از محلات مرکزی تهران و توسعه یافته روستای بریانک که به شهر تهران الحاق شده بود، روند عادی زندگی خود را داشت ولی با تملک نواب و اتفاقات بعدی، محله به دو تکه تقسیم شد.

میدانگاه بریانک افتتاح شد| چمران:خواسته‌های شهروندان را در اجرای طرح‌ها دنبال می‌کنیم

کاوه حاجی علی اکبری اضافه کرد: زمینی که هم اکنون در آن حضور داریم با مساحت ۱۴ هزار مترمربع، بخشی از ساخت و سازهای بزرگراه نواب بود که در سال ۱۳۷۷ به‌خاطر توقفی که در ادامه پروژه به وجود آمد، فرصت اجرا پیدا نکرد و حتی با وجود این که در دهه ۸۰، شهرداری تهران تلاش کرد از ظرفیت سرمایه گذار خارجی برای اجرای ساخت و سازهای پیش بینی شده در این پروژه استفاده کند که این امکان فراهم نشد.

او افزود: زمین میدانگاه بریانک در سال ۱۳۸۷ برای اجرای خط ۷ و ایستگاه مترو بریانک در اختیار شرکت مترو تهران قرار گرفت و در سال ۱۳۹۱ و در طرح تفصیلی شهر تهران به عنوان کاربری G و فضای سبز پیش بینی شد که با توجه به فقر این سرانه در محله بریانک و منطقه ۱۰، یک اقدام رو به جلو محسوب می شد.

به گفته وی، پس از اتمام عملیات ایستگاه بریانک و بهره برداری از آن، زمین در سال ۱۳۹۸ به سازمان نوسازی شهر تهران تحویل شد و هدف سازمان این بود که بتواند این مکان را به فضای باز شهری تبدیل کند و در عین حال که بخشی از کمبودهای خدماتی در محله را تأمین می کند، از طریق ارتقاء کیفیت زندگی، زمینه تسریع نوسازی را در این محله فراهم سازد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران توضیح داد: فضایی که امروز به عنوان میدانگاه به بهره برداری می رسد، حدود ۹۵۰۰ متر مربع است که بخش عمده آن، فضای باز است و در بخش های قابل توجه آن فضای سبز و امکان بازی برای کودکان، نوجوانان و جوانان فراهم شده است.

علی اکبری ابراز امیدواری کرد که بهره برداری از این پروژه، گامی در جهت کم کردن فاصله شمال و جنوب و تأمین عدالت فضایی- اجتماعی در شهر تهران شود.

فرسودگی۶۰ درصد مساحت منطقه

رضا شرفی، شهردار منطقه ۱۰ نیز در این مراسم با اشاره به این که ۶۰ درصد مساحت منطقه، بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: به کمک معاون محترم شهرسازی و معماری و شهرداری تهران حدود ۴۵درصد از این بافت نوسازی شده و امید است که با ادامه حمایت ها و ارائه تسهیلات به شهروندان، روند نوسازی در مابقی بافت های فرسوده منطقه، سرعت گیرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، شرفی همچنین به وضعیت خیابان قزوین اشاره کرد و با بیان این که طرح پیشنهادی برای بازآفرینی و احیاء این محدوده آماده است، گفت: خیابان قزوین روزی صاحب هویت خاصی برای منطقه بوده و یکی از خیابان های پرتردد و محل کسب و کار و زندگی به شمار می رفته، اما متأسفانه امروز دچار خمودی شده و امیدواریم بتوانیم با تدابیر مسئولان این خیابان را به روزهای خوش گذشته برگردانیم.

کد خبر 636740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha