رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ضمن هشدار درباره دانلود نکردن اپلیکیشن‌های نامعتبر گفت: هرگونه پیامک دریافتی از شماره‌های شخصی که حاوی لینک هستند و کاربر را به دانلود و نصب اپلیکیشن هدایت می‌کند، جعلی است و دانلود هر نوع برنامه‌ای از این طریق به دسترسی مجرمان به اطلاعات شخصی و سرقت آنها ختم می‌شود.

اپلیکیشن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان با انتشار اپلیکیشن‌های مختلف با عناوین گوناگون اعم از عدالت همراه، سامانه ثنا، پیگیری شکایت دادگاه، دوست‌یاب، همسریاب، اینترنت ارزان، چت دیوار یا دیگر بازارهای آنلاین در کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی یا با ارسال پیامک با محتوای نگران‌کننده با مضامین مختلف از جمله توقیف خط یا اموال، شکایت، تهدید به محرومیت یا قطع سرویس‌ها یا خدمات و ... که موجب ایجاد ترس در کاربر می‌شود، وی را ترغیب به مراجعه به لینک مندرج در پیامک و دانلود اپلیکیشن آلوده می‌کنند و در نهایت اقدام به سرقت اطلاعات افراد می‌کنند.

او ادامه داد: عناوین مورد استفاده مجرمان برای ایجاد ترس و برهم‌زدن تعادل روحی و فکری مواردی همچون عدالت همراه، سامانه ثنا، پیگیری شکایت، مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا، مسدودی خط یا توقیف اموال یا حذف آگهی است.

کار این اپلیکیشن‌ها چیست؟

سرهنگ رجبی بیان کرد: هدف مجرمان از طراحی این قبیل اپلیکیشن‌ها بابت اخذ دسترسی‌ها از گوشی تلفن همراه یا تبلت کاربران است تا با خواندن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها از جمله پیام‌های دریافتی که بخش مهمی از آن‌ها پیامک‌های بانکی هستند، زمینه سوءاستفاده و دسترسی غیرمجاز به حریم خصوصی و حساب‌های بانکی را برای خود فراهم کنند.

او افزود: هرگونه پیامک دریافتی از شماره‌های شخصی که حاوی لینک هستند و کاربر را به دانلود و نصب اپلیکیشن هدایت می‌کند، جعلی است و دانلود هر نوع برنامه‌ای از این طریق به دسترسی مجرمان به اطلاعات شخصی و سرقت آنها ختم می‌شود.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا، کاربران به هیچ عنوان اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از منابع نامطمئن و شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنند؛ چراکه اکثر آنها آلوده بوده و با قصد دسترسی غیرمجاز و سرقت اطلاعات است.
 

کد خبر 636612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha