رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا نسبت به هک شدن صفحات اینستاگرام کاربران هشدار داد.

خرید+فالوور+اینستاگرام.jpg

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار کرد: مدتی است که شاهد مراجعه تعداد قابل توجهی از هموطنان با عنوان هک اکانت صفحات اینستاگرام به پلیس فتا هستیم و تشکیل این دست از پرونده‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه عامل اصلی هک شدن صفحات اینستاگرامی، انتخاب رمز عبور ساده مانند شماره تلفن همراه است، گفت: کاربران برای ارتقای امنیت در این حوزه باید از رمز عبور پیچیده‌ای که حاوی حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علائم و سایر مواردی که  برای ایجاد رمز است، استفاده کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: همچنین باید تایید دو مرحله‌ای توسط کاربران فعال شود. با فعال کردن این قابلیت برای هر بار لاگین کردن در اینستاگرام کد تایید برای کاربر پیامک می‌شود و پس از وارد کردن آن کاربر مجاز به ورود به حساب کاربری می‌شود.

وی با اشاره به قطع دسترسی نرم افزارها و سایت‌های شخص سوم، گفت: نرم افزارهای شخص ثالث نرم‌افزارهایی هستند که کاربر اجازه اتصال آن‌ها به نام کاربری و گذرواژه اینستاگرام را می‌دهد تا بتواند از امکانات آن‌ها استفاده کند که برنامه‌هایی مانند افزایش فالوور و آن فالووریاب از این دست نرم‌افزارها هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به خصوصی کردن حساب کاربری توسط کاربران، اظهار کرد: با قرار دادن حساب کاربری اینستاگرام در حالت خصوصی یا private، تنها کاربرانی اجازه دسترسی و مشاهده محتوا اشتراک‌گذاری شده را دارند که صاحب حساب کاربری آن‌ها را به عنوان دنبال کننده تایید کرده باشد.

وی افزود: کاربران با افزایش و ارتقای سطح دانش استفاده از فضای مجازی می‌توانند راه را بر فعالیت‌های مجرمانه افراد سودجو ببندند تا از این بستر به خوبی برای انجام امور خود استفاده کنند.

کد خبر 633884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha