یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام: حجم سهام داد و ستد شده در بورس تهران امروز یکشنبه 30 مهر 85 از مرز 275.5 میلیون سهم به ارزش 202 میلیارد ریال گذشت.

در این روز سهام 120 شرکت در بورس اوراق بهادار بین سهامداران دست به دست شد.

بالا و پایین بازار
قیمت سهام 16 شرکت از جمله پتروشیمی اصفهان، نگین طبس، ملی سرب و روی، کمباین سازی، داروسازی سبحان، کارخانجات داروپخش، پتروشیمی اصفهان، مس شهید باهنر و ایران ارقام در جریان معاملات امروز بورس تهران با دو درصد افزایش مواجه شد.

در این روز تراکتورسازی ایران، کاشی اصفهان، ماشین آلات تراکتور، کیمیدارو، پیاذر، جوشکاب یزد و لیزینگ غدیر هم از جمله شرکت هایی بودند که سقف دو درصدی افزایش قیمت را نشانه رفتند.

از سوی دیگر 7 شرکت امروز افت دو درصدی قیمت را تجربه کردند.

بر این اساس شرکت های دوده صنعتی، قند اصفهان، خوراک دام پارس، داروسازی عبیدی، سایپا، سرمایه گذاری ساختمان، صنعتی نیرو محرکه و نفت بهران امروز با دو درصد کاهش قیمت مواجه شدند.

صف های عرضه و تقاضا
حجم زیاد تقاضا برای خرید سهام باما و پتروشیمی اراک امروز موجب شد این دو شرکت در مقام های اول و دوم جدول تقاضا قرار گیرند.

در این روز 209 نفر برای خرید 1.6 میلیون سهم باما به ارزش 74 میلیارد ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند.

همچنین 324 دستور خرید امروز برای 3 میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 35.5 میلیارد ریال صادر شد و 150 نفر هم در صف خرید 1.2 میلیون سهم ملی سرب و روی به ارزش 8 میلیارد ریال ایستادند.

در این روز کاری پس از شرکت های یاد شده به ترتیب حجم تقاضا برای سهام سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، 2.2 میلیون سهم به ارزش 8 میلیارد ریال، پتروشیمی اصفهان 859 هزار سهم به ارزش 7 میلیارد ریال و پتروشیمی خارک، 461 هزار سهم به ارزش 7 میلیارد ریال برآورد شد و این شرکت ها را در ردیف ها بعدی جدول تقاضا قرار داد.

چادرملو، بانک کارآفرین، مس شهید باهنر و هپکو هم از جمله شرکت های حاضر در جدول تقاضای امروز بورس تهران بودند.  

در سوی دیگر بازار نیز امروز حجم عرضه برای سهام مهرکام پارس به شدت افزایش یافت به طوری که دو هزار و 46 نفر، 18 میلیون سهم این شرکت به ارزش 29.5 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

یک هزار و 170 دستور فروش هم امروز برای 4.6 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 16.4 میلیارد ریال روی میز کارگزاری ها قرار گرفت.

همچنین 501 نفر در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران به کارگزاری ها مراجعه کردند تا 3.5 میلیون سهم سرمایه گذاری بانک ملی به ارزش 9.5 میلیارد ریال را به فروش رسانند.
 
گزارش های رسیده از تالارهای بورس نشان میدهد؛ امروز افزایش حجم عرضه سهام صدرا، داده پردازی ایران، سرمایه گذاری ساختمان، تاید واتر و لیزینگ صنعت و معدن موجب شد نام این شرکت ها در فهرست شرکت های حاضر در جدول عرضه قرار بگیرد.

نوسان شاخص
روند صعودی شاخص کل قیمت سهام بیش از یک روز دوام نیاورد و امروز 30 مهر 85 شاخص با کاهش دو واحدی خود به رقم 9 هزار و 589 واحد بازگشت.

در این روز معاملات پتروشیمی خارک، چادرملو و پتروشیمی اصفهان عامل اصلی افت شاخص ها شناخته شد.

در نتیجه داد و ستدهای امروز بورس تهران شاخص عملکرد تالار اصلی 3.4 واحد پایین آمد و به 9 هزار و 424 واحد رسید.

اما در مقابل شاخص عملکرد تالار فرعی امروز  5.4 واحد رشد کرد و به 9 هزار و 452 واحد نزدیک شد.

در این روز شاخص صنعت یک واحد افت کرد و روی 7 هزار و 682 واحد ایستاد و شاخص مالی نیز کاهش 13 واحدی را در کارنامه خود به ثبت رساند و به عدد 17 هزار و 496 واحد بازگشت.

کد خبر 6366

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز