شنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام : سهامداران بورس اوراق بهادار تهران امروز شنبه 29 مهر 85 شاهد داد و ستد 12 میلیون سهم به ارزش 70 میلیارد ریال از سهام 108 شرکت بودند.

بالا و پایین بازار

امروز در حالی که قیمت سهام 10 شرکت بورس تهران با رشد دو درصدی قیمت مواجه شد، تنها 3 شرکت کاشی اصفهان، پتروشیمی فارابی و داروسازی زهراوی کاهش دو درصدی قیمت را تجربه کردند.

در این روز سهام جوشکاب یزد، فرآوری مواد معدنی، باما، ماشین آلات تراکتور،‌ معادن منگنز، کشت پیاذر و کمک فنر سایپا با دو درصد افزایش قیمت روبرو شد.

همچنین سهام داوسازی سبحان، رینگ مشهد و پتروشیمی اصفهان امروز دو درصد رشد کرد.

صف های عرضه و تقاضا

در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران توجه سهامداران به شدت به خرید سهام سه شرکت باما، پتروشیمی اراک و فرآوری مواد معدنی جلب شد.

در این روز حجم تقاضا برای خرید باما به 879 هزار و 300 سهم به ارزش 40 میلیارد ریال رسید.

همچنین 220 نفر امروز برای دو میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 22.3 میلیارد ریال صف کشیدند.

در این روز 102 دستور خرید برای 399 هزار سهم  فرآوری مواد معدنی به ارزش 20 میلیارد ریال صادر شد و 316 نفر نیز برای خرید 3 میلیون سهم بانک کارآفرین به ارزش 6.5 میلیارد به کارگزاری ها مراجعه کردند.

در این روز کاری مس شهید باهنر، پتروشیمی اصفهان، بانک اقتصاد نوین، هپکو و پتروشیمی شیراز هم  در فهرست شرکت های حاضر در جدول عرضه حضور داشتند.

در سوی دیگر بازار امروز کاسیمین بیشترین حجم عرضه را به خود اختصاص داد به طوری که 434 دستور فروش برای 1.4 میلیون سهم به ارزش 40 میلیارد ریال صادر شد.

دو هزار و 44 نفر امروز 18 میلیون سهم مهرکام پارس به ارزش 29.5 میلیارد ریال را امروز به فروش گذاشتند و 869 نفر هم در صف فروش 3 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 12.2 میلیارد ریال ایستادند.

پس از شرکت های یاد شده امروز بیشترین دستور فروش ها برای سهام شرکت های سرمایه گذاری ساختمان، سرمایه گذاری ساختمان، سرمایه گذاری بانک ملی، صدرا، سایپا، تاید واتر صادر شد.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام نخستین روز هفته را با رشد 5 واحدی آغاز کرد و به 9 هزار و 591 واحد رسید.

معاملات پتروشیمی خارک، پتروشیمی اصفهان، چادرملو و باما مهمترین عامل رشد شاخص‌ها در روز شنبه 29 مهر 85 شناخته شد.

شاخص عملکرد تالار اصلی امروز با 6 واحد رشد به 9 هزار و 428 واحد نزدیک شد و شاخص عملکرد تالار فرعی هم با اندک تغییراتی به 9 هزار و 466 واحد افزایش یافت.

در این روز شاخص صنعت 4 واحد بالاتر رفت تا به 7 هزار و 683 واحد نزدیک شود و شاخص واسطه‌گری‌های مالی نیز یک واحد افزایش را در کارنامه خود ثبت کرد و به 17 هزار و 509 واحد

کد خبر 6300

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز