وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه همایش «پدافند غیرعامل و رسانه» از تفاهم وزارت ارشاد و ساترا برای نظارت بر شبکه نمایش خانگی خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه همایش «پدافند غیرعامل و رسانه»   با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در آستانه هفته کتاب گفت: هفته آینده برنامه‌های مفصلی برای رونمایی‌ها و برنامه‌های هفته کتاب داریم.

وی درباره نظارت بر نمایش خانگی و ساترا گفت: با آقای دکتر جبلی هماهنگ کردیم؛ به سرعت و به زودی تصمیم مشترکی برای این موضوع خواهیم گرفت. تفاهم کردیم که سازمان صدا و سیما و وزارت ارشاد بنشینند و مسئله را حل کنند. وزارت ارشاد تکالیف ذاتی دارد و قانون هم که عوض نشده است؛ امروز یکسری رسانه‌های جدیدی شکل گرفته و دچار ابهاماتی شده است. موضع بنده به عنوان وزیر ارشاد مشخص است، اما به هر حال این موضوع باید با هم‌فکری و مشارکت بین بخش‌های درگیر با موضوع حل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در اینجا شورای عالی فضای مجازی را داریم، نهادهای بالادستی را داریم و آقای دکتر جبلی و سازمان صدا و سیما همانند وزارت ارشاد دغدغه این موضوع را دارند. تفاهم کردیم که در چند روز آینده سر این موضوع به یک دیدگاه مشترک برسیم و این تفاهم را در نهادهای بالادستی خود به تصویب می‌رسانیم و انشاءالله در معرض دید همه مردم قرار خواهیم داد.

وی درباره اظهارنظر خود در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» مبنی بر اینکه نمی‌تواند برخی فیلم‌های سینمایی را همراه با خانواده‌اش تماشا کند، واکنش نشان داد و گفت: خیلی روشن بود. بنده یک گفت‌وگوی تلویزیونی داشتم و گفتم که اگر من به عنوان وزیر ارشاد نتوانم برخی فیلم‌ها را همراه با خانواده‌ام ببینم، حتماً برای جامعه هم توصیه نمی‌شود. به همین دلیل از خانواده خودم مثال زدم و گفتم که من هم همراه با خانواده‌ام فیلم‌ها را دنبال می‌کنم که از قضا چند روز پیش فیلمی سینمایی را همراه با خانواده‌ام دیدم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دیدن فیلم سینمایی در خانواده ما امری عمومی است، با هم سینما می‌رویم و فیلم می‌بینیم و هیچ مشکلی هم با دیدن فیلم سینمایی نداریم. نکته‌ای که گفتم ناظر بر تعداد بسیار بسیار معدودی از فیلم‌هایی است که نیاز به اصلاح دارند و اگر این اصلاحات انجام نشود، ممکن است با خانواده‌ام نتوانم ببینم و در چنین شرایطی برای جامعه هم همین اتفاق می‌افتد.

وی در پایان افزود: در حقیقت اگر معدل عمومی، سنت اخلاقی حاکم بر جامعه، روابط شرعی، قانونی و ضوابط دینی موضوعی را نپذیرد و من هم اجتناب می‌کنم، طبیعتاً نمی‌توانم برای بقیه جامعه هم آن را تجویز کنیم.

کد خبر 636557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha