چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر لنکرانی گفت، طرح کاهش ساعت کار پرستاران در مجلس در حال بررسی است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: دولت لایحه کاهش ساعت کار پرستاران را برای رشته‌های بهداشتی و درمانی با توجه به عواملی مانند نوع فعالیت، سابقه و مخاطرات کاری در نظر گرفته است.

وی با اشاره به این که با توجه به قانون کار، همه کارکنان دولت باید 44 ساعت کار کنند، اظهار داشت: با این وجود و با توجه به نوع کار پرستاران احتیاج است که این لایحه تصویب شود.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به برنامه‌های آتی این وزارتخانه برای شروع سال تحصیلی جدید گفت: با شروع سال تحصیلی جدید وزارت بهداشت برنامه متفاوتی از جمله طرح نظارت بر عرضه مواد غذایی در اماکن نزدیک مدارس را دارد؛ البته این طرح در گذشته نیز اجرا می‌شد اما در این ایام با دقت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی در ادامه افزود: بحث مبارزه با دخانیات در مدارس را نیز از طریق مسئولین بهداشت محیط پی‌گیری می‌کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به این که امسال از طریق دروس مرتبط با بهداشت سعی در افزایش آگاهی دانش آموزان متناسب با سن آنها داریم، گفت: امسال سعی شده است مطالبی مانند ارزش تغذیه، ورزش در سنین مختلف، بحث دخانیات و مشکلات ناشی از رفتارهای پرخطر در مطالب درسی گنجانده شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش والدین و انجمن‌های مدارس در افزایش آگاهی دانش آموزان افزود: خوشحالیم که توانستیم بسیاری از مفاهیم ضروری دینی و اجتماعی را از طریق والدین و انجمن‌ها به دانش‌آموزان منتقل کنیم.

دکتر لنکرانی در ادامه در مورد الگوی آموزش سلامتی کشور گفت: آنچه که مهم است سازگار بودن آموزش با فرهنگ بومی است و این که آموزش اثرگذار باشد و بهترین راه و اثرگذارترین الگو برای آموزش‌های سلامت در کشور این است که از الگوهای خارجی استفاده نکنیم.

کد خبر 63653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز