مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
۱ نفر

مدیر کل انتقال خون گلستان در رابطه با فروش خون اهدایی در برخی بیمارستان‌های خصوصی توضیح داد.

بانك خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک شهروند گلستانی گفت همسرش را برای دریافت ۲ واحد خون در یکی از بیمارستان‌های خصوصی استان‌های مجاور بستری کرده است، اما هنگام تزریق خون به بیمارش به او گفته‌اند باید بابت هر واحد خون مبلغ یک میلیون تومان پرداخت کند.

این شهروند از خبرنگار ما خواست تا موضوع دریافت وجه در قبال خون اهدایی افراد به سازمان انتقال خون را بررسی کنیم، به سراغ بنی عقیل مدیرکل انتقال خون گلستان رفتیم و توضیحات او را در این رابطه شنیدیم.

وی گفت: خون و فراورده‌های خونی در دنیا به عنوان دارو شناخته می‌شود و شرکت‌های بیمه موظف هستند هزینه این خون را به بیمارستان‌ها پرداخت کنند.

بنی‌عقیل ادامه داد: از آنجایی که در گذشته خون در بیمارستان‌ها به شکل بی‌رویه مورد استفاده قرار می‌گرفته است به همین دلیل شرکت‌های بیمه مبلغ هر واحد خونی که معادل ۴۰ هزار تومان است را پس از بررسی به حساب بیمارستان‌ها پرداخت می‌کند.

وی افزود: گاها برخی بیمارستان‌های خصوصی که اقدام به فروش واحدهای خونی می‌کنند مدعی می‌شوند این واحدهای خونی را از سازمان انتقال خون خریده‌اند، در حالی که سازمان انتقال خون هیچ دخالتی در این زمینه ندارد.

بنی عقیل اظهار کرد: هیچ بیمارستانی حق ندارد بابت خون از بیمار هزینه‌ای دریافت کند مگر اینکه از بیمار هنگام دریافت واحد خونی هزینه‌های جانبی مانند بستری، آنژیوکت، تزریق سرم و... را محاسبه و دریافت کند.

مدیرکل انتقال خون گلستان با تاکید بر این نکته که فروش خون در بیمارستان‌ها پیگرد قانونی دارد، اعلام کرد: افرادی که بیمار دارند و بیمارستان‌ها از آنها در ازای تزریق خون درخواست وجه‌ میلیونی می‌کنند مستندات خود را به ما و دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهند.

بنی عقیل ادامه داد: در گذشته شاهد ۲ مورد فروش خون به بیمار در بیمارستان‌های گلستان بودیم که با جمع‌آوری مستندات کافی از آن مراکز درمانی شکایت شد. به مردم توصیه می‌کنم به هیچ عنوان بابت دریافت خون از بیمارستان‌ها هزینه‌ای بابت خونی که از سوی فردی دیگر به رایگان اهدا شده است، پرداخت نکنند و با مشاهده چنین مواردی حتما مستندات لازم را جمع آوری و به مراجع ذی ربط ارائه دهند.

کد خبر 636284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha