مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

نوروز ۱۴۰۰ اهدای خون در استان‌های کشور رشد ۴۱ درصدی را پشت سر گذاشت و ۶۳هزار و ۹۷۶ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون با اعلام این خبر گفت: بیشترین خون اهدایی در تعطیلاتی که پشت سرگذاشتیم مربوط به تهران، فارس و خراسان رضوی بود به طوری که  ۳۱ درصد از خون‌های اهدایی در ایام نوروز۱۴۰۰ در این ۳استان رقم خورد.  

«بشیر حاجی بیگی» با تاکید بر اینکه در ایام نوروز (اول تا ۱۳ فروردین) در کل کشور ۶۳هزار و ۹۷۶ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۵۲هزار و ۷۸۲ واحد خون اهدا شده  و ۶۶۶۹نفر برای اولین بار اهدای خون داشته‌اند.

وی با بیان این‌که ۹۶ درصد از خون‌های اهدایی کشور مربوط به مردان و ۴ درصد متعلق به زنان است، تاکید کرد: در ایام نوروز حدود ۹۱هزار واحد خون و فرآورده خونی شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور توزیع شده است.

حاجی بیگی با بیان این‌که شاخص اهدای مستمر خون در نوروز۱۴۰۰ در کشور ۵/۵۷درصد بوده است، اظهار کرد: بیشترین میزان رشد اهدای خون در ایام نوروز مربوط به استان‌های ایلام، ‌ لرستان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی و گیلان بود. همچنین بیشترین میزان اهدای خون مستمر در بوشهر، یزد و سمنان رقم خورد. همچنین بیشترین میزان اهدای خون در ایام نوروز مربوط به بانوان در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، گلستان، لرستان و قزوین ثبت شد.  

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون همچنین با بیان اینکه از اول اردیبهشت سال گذشته تا ۱۴ فروردین امسال ۱۸هزار و ۲۱۹ نفر از بهبودیافتگان کرونا به مراکز اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند، گفت: «در مجموع ۱۵ هزار و ۳۹ واحد پلاسما اهدا شده که بیشترین آمار مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی، یزد و خوزستان بوده است.»


 

کد خبر 593210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha