سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: ۳۶۸۴ نفر از بهبودیافتگان کرونا جهت اهدای پلاسما به ۲۳ مرکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند. افرادی می‌توانند پلاسما اهدا کنند که یک ماه از بهبودی کامل آن‌ها گذشته باشد.

خون بند ناف

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از تسنیم؛ دکتر بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: ۳۶۸۴ نفر از بهبودیافتگان کرونا که یک ماه از بهبودی آنان گذشته است برای اهدای پلاسما به ۲۳ مرکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که در این تعداد مراجعه، ۲۸۹۶ واحد پلاسما اهدا شده است.

وی افزود: این پلاسماها به مراکز درمانی و بیمارستان‌های درخواست‌کننده این پلاسمای هایپرایمیون از طریق مراکز انتقال خون استانی در کشور ارسال شده است. یعنی پلاسما در ۲۳ مرکز انتقال خون گرفته و به درخواست پزشکان متخصص به بیمارستان‌ها ارسال می‌شود.

حاجی‌بیگی گفت: میزان اقبال و مشارکت در استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، کرمانشاه و خراسان رضوی بیش از سایر استان‌ها بوده است.

وی گفت: در مراکز اهدای خون در سراسر کشور، افراد سالم و اهداکنندگان مستمر خون جهت اهدای خون مراجعه می‌کنند، مراکز اهدای خون مراکز درمانی نیستند؛ در مراکز اهدای خون در سراسر کشور، تمام نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های علمی رعایت می‌شود. بیش از ۴۵ سال از زمان تأسیس سازمان می‌گذرد و رعایت نکات بهداشتی مربوط به الان نیست و از ۴۵ سال پیش تاکنون، مراکز انتقال خون سراسر کشور، در محیطی کاملا استریل هستند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور گفت: در حال حاضر در ۲۳ استان و مرکز انتقال خون طرح جمع‌آوری پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا در حال انجام است که این استان‌ها شامل مرکزی، اردبیل، کرمان، آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان، مازندران، آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان، قزوین، البرز، سیستان و بلوچستان، همدان، قم، یزد، خراسان رضوی، گلستان، سمنان، تهران، کرمانشاه و فارس است. هفته گذشته مردم استان هرمزگان نیز به جمع اهداکنندگان پلاسما پیوستند.

وی یادآور شد: افرادی می‌توانند پلاسما اهدا کنند که یک ماه از بهبودی کامل آن‌ها گذشته باشد.

کد خبر 532207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha