سخنگوی جمعیت هلال احمر از آماده‌باش کامل نیروهای امدادی و عملیاتی این جمعیت برای کمک‌رسانی در حوادث جوی و طبیعی در سراسر کشور خبر داد.

هلال احمر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به شروع فصل سرما و بارش‌های پاییزی و زمستانه در مناطق پرخطر کشور که موجب سیل و طوفان می‌شود، نیروهای امدادی در هر لحظه آمادگی کامل دارند.

او افزود: طی روزهای گذشته که در برخی مناطق کشور و استان‌ها شاهد سیل و بارش‌های زیادی بودیم خوشبختانه با اقدام به موقع و لازم نیروهای امدادی توانستیم به مردم این مناطق کمک‌رسانی کنیم.

قوسیان مقدم ادامه داد: در چند روز گذشته و از ۱۲ تا ۱۵ آبان در مناطقی از ۱۱ استان کشور شامل آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قم، کردستان، لرستان، خراسان رضوی و مازندران مناطق متاثر بوده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به اینکه مناطق متاثر از آبگرفتگی ۱۱ استان بوده، امدادگران توانستند آب را از ۲۸ واحد مسکونی تخلیه کنند. ۱۴۵ نیروهای فعال جمعیت هلال احمر در این مناطق خدمت‌رسانی می‌کنند.

او افزود: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته در سراسر کشور ضمن امدادرسانی به ۳۲۷ نفر، ۱۸ نفر را به مناطق امن منتقل کردند تا از خطرات حوادث طبیعی جان سالم به در ببرند.

قوسیان مقدم درباره ریاست جدید جمعیت هلال احمر توضیح داد: دو نامزد نهایی منتخب در جلسه شورای عالی هلال احمر به دفتر رئیس‌جمهور معرفی شدند؛ منتظریم با تعیین تکلیف وضعیت مدیریت هلال احمر کار امدادرسانی با توان مضاعف ادامه یابد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: امیدوارم که در هفته جاری با تعیین ریاست جدید جمعیت هلال احمر و با همکاری و همیاری کادر هلال احمر بتوانیم کارنامه درخشانی در خدمات رسانی به مهین عزیزمان داشته باشیم.
 

کد خبر 636123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha