دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت‌: در صورت طی شدن فازهای بالینی و تولید انبوه واکسن‌های داخلی، هلال احمر با توجه به کانال‌های ارتباطی متعددی که دارد، ظرفیت صادرات واکسن‌های داخلی را ابتدا به صورت اهدایی و سپس در قالب فروش گسترده در اختیاردارد.

واردات واکسن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، محمدحسن قوسیان مقدم، دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد کمک به صادرات واکسن‌های داخلی گفت: موضوع مهمی که در این موضوع وجود دارد این است که ابتدا باید نسبت به طی شدن فازهای بالینی این واکسن ها و سپس تولید انبوه آن اطمینان حاصل کرد.

وی ادامه داد: موضوع مهم بعدی این است که ابتدا باید این محموله‌ها به شکل اهدایی به دست کشورهای نیازمند به واکسن قرار گیرد. یعنی این‌ها باید از سوی دولت خریداری شود و در اختیار جمعیت هلال احمر ابتدا برای اهدا و سپس برای فروش قرار گیرد.

وی در توضیح این موضوع گفت: به طور ویژه محموله‌های وارداتی واکسن سینوفارم حداقل به این شکل بود که ابتدا محموله اهدایی ۴۰۰ هزار دوزی وارد کشور شد. این در شرایطی بود که محموله‌های اهدایی ۵۰ و ۲۰ هزار دوزی واکسن‌های اسپوتنیک وارد کشور شده بود و به یک‌باره یک محموله بزرگ اهدایی از سوی صلیب سرخ وارد کشور شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: پس از ورود محموله اهدایی چین در فروردین، در اردیبهشت خرید واکسن و واردات آن از کشور چین در تعامل با صلیب سرخ این کشور از سوی جمعیت هلال احمر به طور رسمی انجام شد.

وی اظهار کرد: برای صادرات واکسن‌های داخلی با اتکا به ظرفیت جمعیت هلال احمر ابتدا باید این واکسن‌ها به مرحله تولید انبوه برسد و پس از اهدا محموله‌هایی به کشورهای همسایه و به طور کلی کشورهایی که جمعیت هلال احمر در آن پایگاه دارد یا هر کشوری که نیازمند واکسن است، صادرات و فروش واکسن آغاز شود.

وی گفت: اما به طور کلی این ظرفیت بازاریابی با توجه به فزونی کانال‌های ارتباطی از سوی جمعیت هلال احمر برای کمک به فروش واکسن‌های تولید داخل به کشورهای نیازمند واکسن با در نظر گرفتن تخفیفاتی برای آن‌ها وجود دارد. هلال احمر می‌تواند از این پس در این پروژه نیز خدمت‌رسانی کند.

کد خبر 633107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha