برخی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه آمریکا با ارسال نامه‌ای به کاخ سفید از تمرکز دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و در اولویت قرار دادن این موضوع به تندی انتقاد کردند.

ايران و آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یکی از روزنامه‌های واشنگتن، جمهوری‌خواهان بایدن را برای کنار گذاشتن مذاکرات هسته‌ای با ایران تحت فشار قرار می‌دهند، ائتلاف این حزب معتقدند که تمرکز منحصر به فرد بایدن بر این موضوع نیروهای آمریکایی را به خطر می‌اندازد.

بر اساس نامه ای که روز پنجشنبه به کاخ سفید ارسال شد، جمهوری خواهان کنگره در حال افزایش فشار بر دولت بایدن برای کنار گذاشتن دیپلماسی خود با ایران هستند و بهانه این حزب حمله اخیر پهپادی به یک پایگاه نظامی آمریکا در سوریه است.

هفده عضو جمهوری‌خواه کنگره به رهبری برایان استیل، دولت بایدن را به نادیده گرفتن حملات تهاجمی فزاینده منتسب به ایران به ایالات متحده و متحدانش در خاورمیانه برای تضمین نسخه اصلاح شده توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، برجام، متهم کردند.

این در حالیست که مذاکرات بین ایران و دیپلمات‌های آمریکایی در بحبوحه درخواست‌های تهران برای برداشتن کامل تحریم‌های اقتصادی متوقف شده است. در این نامه تاکید شده که دولت بایدن با تلاش برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای ایران، اولویت‌های اشتباهی را در نظر گرفته است. 

مقامات نظامی آمریکا مدعی هستند که ایران در اواخر ماه گذشته یک «حمله پیچیده، هماهنگ و عمدی» به یک پایگاه نظامی آمریکا در سوریه را رهبری کرده، اگرچه این حمله هیچ تلفاتی در پی نداشته است. دولت بایدن به طور علنی به این حمله واکنش نشان نداد.

تصمیم دولت آمریکا برای پرهیز از تحریک ایران، اتهاماتی را برانگیخته است که ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به توافق هسته‌ای با تهران، به سمت دیگری نگاه می‌کند و تنش‌های موجود در خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

کد خبر 636118
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha