بارسا امروز برای آخرین بار با سرمربی موقت به میدان می‌رود.

ژاوی

به گزارش همشهری‌آنلاین، به‌نظر می‌رسد بازی ساعت ۱۸:۴۵ امروز بارسلونا در زمین سلتاویگو آخرین تجربه سرخی بارخوان، سرمربی موقت بارسا روی نیمکت این تیم باشد. او پس از اخراج رونالد کومان در یک بازی لیگ تساوی یک‌-یک به دست‌آورد و دینامو کی‌یف را هم در لیگ قهرمانان یک بر صفر برد. همه رسانه‌ها از بازگشت ژاوی به نوکمپ می‌گویند.

اسطوره کاتالان‌ها که از سال ۲۰۱۹ نخستین ماجراجویی سرمربیگری‌اش را بلافاصله پس از خداحافظی از فوتبال در السد قطر آغاز کرد، از بازی بعدی و پس از پایان این فیفادی روی نیمکت بارسا خواهد نشست. او ۷ جام برای السد آورد.

باشگاه قطری ابتدا در برابر آزاد کردن سرمربی اسپانیایی‌اش مقاومت می‌کرد و امتیازاتی می‌خواست اما درنهایت وقتی خواسته ژاوی را دید، نرم شد. قطری‌ها یک بازی دوستانه بین ۲ تیم را به‌عنوان بخشی از توافق می‌خواستند. رقم فسخ قرارداد ژاوی ۵ میلیون یورو است که بارسا از یکی از این دو راه می‌توانست او را استخدام کند؛ با دیدار دوستانه یا پرداخت رقم فسخ. اگر ۵ میلیون یورو به السد پرداخت شده باشد، بارسلونا فردی را که می‌توانست رایگان هدایت این تیم را در دست بگیرد، با رقمی گزاف به‌دست آورده است.

بارسایی‌ها برای جذب رونالد کومان مجبور به پرداخت غرامت ۵ میلیون یورویی به فدراسیون فوتبال هلند شدند و قرار است پس از یک فصل و نیم ۱۲ میلیون یورو دیگر هم به‌عنوان غرامت اخراج به‌خود این سرمربی بدهند. به این ترتیب اگر ژاوی همان موقع به‌جای ستین روی نیمکت بارسلونا می‌نشست و باشگاه سراغ کومان نمی‌رفت، اکنون ۱۲+۵+۵ میلیون یورو برای مربی هزینه نشده بود. جدا از اینها برکناری ۳ مربی اخیر بارسلونا؛ والورده، ستین و کومان ۳۰ میلیون یورو هزینه داشت. این جدا از رقم دستیاران و کادر فنی و پزشکی است.

ژاوی اصرار دارد همه دستیارانش در السد ازجمله برادر خودش و پزشک سابق باشگاه را که اکنون در دوبی کار می‌کند، به تیم جدیدش ببرد. او از لاپورتا قول گرفته است یک وینگر هم در نقل‌وانتقالات زمستانی بخرد و دست‌کم ۲۰ میلیون یورو هزینه کند. ژاوی ۲۴ سال در بارسا و ۱۷ فصل در تیم اصلی عضویت داشت و درنهایت با گریه نوکمپ را به مقصد قطر ترک کرد. او کادر مربیگری خود را در بارسلونا انتخاب کرده است؛ اسکار ارناندس (برادر ژاوی) و سرخیو آلگری دستیاران، ایوان تورس مربی بدنساز دیوید پرتس، تونی لوبو و سرخیو گارسیا آنالیزورها، کارلوس نوگیرا فیزیوتراپ و دلا فوئنته مربی دروازه‌بانان.

در همین حین خبر رسید که دمبله برای هزارمین بار مصدوم شده است. او به تازگی نخستین بازی‌اش در فصل جدید را مقابل دیناموکی‌یف انجام ‌داد. دمبله از کشیدگی عضله ران رنج می‌برد و ۲ هفته غایب است و پس از فیفادی می‌تواند به تمرینات برگردد. عثمان دمبله از ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ که به بارسلونا پیوسته تا به امروز که ۱۵۳۴ روز گذشته، با ۱۳ مصدومیت مختلف دست‌وپنجه نرم کرده است. بارسا در این مدت در ۲۳۶ مسابقه به میدان رفته که دمبله در ۹۸ تای آن و به‌عبارت بهتر در ۵/۴۱ درصد همه بازی‌های رسمی تیم غایب بوده است. او ۶۷۰ روز (۷/۴۳ درصد روزهای حضور در بارسا) از تمرینات دور بود. بارسا برای خرید این بازیکن فرانسوی ۱۰۵ میلیون یورو نقد به دورتموند پرداخت کرد، به‌علاوه ۴۰ میلیون پاداش و آپشن. حالا اگر قراردادش را تمدید نکند، در پایان فصل می‌تواند رایگان تیم را ترک کند.  

عملکرد ژاوی در دوران مربیگری‌اش (السد)

۹۷ .....................................................................بازی
۶۴ ........................................................................ برد
۱۷ ................................................................ شکست
متوسط ۲.۷ گل زده ... در هر بازی
متوسط ۱.۳ گل خورده ...در هر بازی
۷ .........................................................عنوان قهرمانی

کد خبر 636021
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha