چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

فیلم «کاستا براوا» ساخته مونیکا اکل با بازی نادین لبکی و صالح بکری دو بازیگر سرشناس سینمای لبنان، نماینده سینمای این کشور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار خواهد بود.

فیلم «کاستا براوا»

به گزارش همشهری آنلاین، دیروز اول نوامبر (۱۰ آبان) آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار بود و تاکنون ۷۶ کشور فیلم‌ منتخب خود را برای رقابت در این شاخه انتخاب کرده‌اند و چندین کشور  نیز طبق روال سال‌های گذشته پس از موعد مقرر به این فهرست اضافه خواهند شد. آکادمی اسکار پس از بررسی تمامی فیلم‌های ارسال شده فهرست رسمی فیلم‌های واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ را منتشر خواهد کرد. 

سینمای لبنان به عنوان یکی از آخرین کشورها، نماینده رسمی خود را در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ معرفی کرد. 

این فیلم که در بخش‌ افق‌های جشنواره ونیز و پس از جشنواره تورنتو به نمایش گذاشته شده روایتگر داستان زوجی است که در منطقه‌ای روستایی در ارتفاعات بیروت در رویای ساخت زندگی ایده آل خود هستند اما ایجادیک زمین دفن ذباله رویای زندگی روستایی آنها را با چالش بزرگی رو به رو می‌کند. 

سینمای لبنان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب با فیلم‌های «اهانت» و «کفرناحوم» به جمع نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار راه یافت. 

 نامزدهایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می شود. 

کد خبر 635769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha