در حمله بمبگذاری و مسلحانه به بیمارستان نظامی کابل که به کشته و مجروح شدن افراد زیادی انجامید، یکی از فرماندهان نیروهای وی‍ژه طالبان نیز کشته شده است.

نيروهاي طالبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، یک فرمانده ارشد طالبان در واکنش به حمله گروه داعش به بیمارستان کابل کشته شد. 

طالبان ۲۰ سال را صرف شورش علیه دولت سرنگون شده تحت حمایت ایالات متحده کرد اما اکنون با مبارزه برای برقراری ثبات در افغانستان روبرو شده و هفته‌های اخیر با حملات خونینی که توسط داعش خراسان صورت گرفته، ضربه خورده است.

به گفته یک مقام وزارت صحت که نخواست نامش فاش شود، دست کم ۱۹ نفر در حمله روز گذشته به بیمارستان اصلی نظامی کابل کشته شدند.

حمدالله مخلیس، یکی از اعضای شبکه حقانی تندرو و از افسران نیروهای ویژه، ارشدترین شخصیتی است که از زمان تصرف کابل توسط طالبان کشته شده است.

حمدالله مخلص زمانی که متوجه حمله به  «شفاخانه سردار داود خان» شد بلافاصله به محل حادثه شتافت و در درگیری تن به تنی که در این بیمارستان اتفاق افتاد، کشته شد.

نیروهای ویژه طالبان در پاسخ به این حمله با یک هلیکوپتر آمریکایی در پشت بام ساختمان مستقر شدند؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، با نادیده گرفتن تعداد کشته شدگان گفت که این حمله به لطف مداخله سریع ظرف ۱۵ دقیقه متوقف شد.

اگرچه داعش و طالبان هر دو شبه نظامیان تندرو و اسلامگرایانی سنی هستند، اما در جزئیات مذهب و استراتژی تفاوت دارند. داعش از زمان تسلط طالبان، چهار حمله انجام داده است.

این بیمارستان که سربازان مجروح طالبان و نیروهای امنیتی سابق افغانستان را معالجه می‌کند، قبلا نیز در سال ۲۰۱۷ مورد حمله قرار گرفته بود؛ در آن زمان، افراد مسلح با لباس‌های پرسنل پزشکی دست‌کم ۳۰ نفر را در یک محاصره چند ساعته کشتند.

مسئولیت حمله سال ۲۰۱۷ را نیز گروه داعش بر عهده گرفت.

کد خبر 635679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha