رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با انتقاد از صدور برگه صوری معاینه فنی در برخی از مراکز گفت: وزارت صمت برنامه جدی برای بحث معاینه فنی ارائه نمی‌دهد و بیشتر به دنبال این است که به عنوان مثال تولید یک میلیون خودرو را به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو برسانند.

معاینه فنی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد: هر سال بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو که عمدتا مربوط به ایران‌خودرو و سایپا است و ۳۵۰ هزار موتورسیکلت پلاک‌گذاری می‌شوند.

او افزود: متاسفانه از وضعیت اسقاط ناراحت هستیم. این مسئله یکی از موضوعاتی است که باعث شده تا امروز شاهد افزایش ترافیک و ایجاد تراکم در مسیرها و معابر به خصوص در کلانشهرها باشیم و مردم از این بابت ناراحت هستند.

سردار هادیانفر گفت: ورودی خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور باز است و روزانه تولیدات زیادی داریم که پلاک‌گذاری و به حجم خودروها و موتورسیکلت‌ها افزوده می‌شود، اما از طرف مقابل هیچ خروجی نداریم. گفته می‌شود سال گذشته حدود ۶ هزار خودرو از رده خارج و اسقاط شده است که در این باره یقین نداریم که این خودروهای از رده خارج شده در مرحله اسقاط رسیده باشد.

بیش از ۶۰ درصد تاکسی‌ها فرسوده‌اند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: ۳۴ درصد ناوگان کشور فرسوده هستند از تعداد ۱۲ میلیون موتورسیکلتی که در کشور داریم، ۱۰ میلیون آن فرسوده است. بیش از ۶۰ درصد تاکسی‌ها و دیگر خودروها در شهرداری تهران فرسوده هستند و در تهران جابه‌جایی بار و مسافر با این خودروها در حال انجام است.

سردار هادیان‌فر با بیان اینکه باید دولت در بحث اسقاط و فرسودگی خودروها یک اقدام جدی را انجام دهد، تاکید کرد: باید در بحث نوسازی ناوگان‌ها اقدام جدی صورت بگیرد و صرفا به یک برگه معاینه فنی که در شهرها به صورت صوری اتفاق می‌افتد اکتفا نشود.

برخی از مراکز معاینه فنی برگه صوری صادر می‌کنند

او با بیان اینکه چند مرکز معاینه فنی مورد تایید راهور است، گفت: خیلی از این مراکز مورد تایید ما نیست و فقط برگه صوری صادر می‌کنند. وزارت صنعت برنامه جدی برای بحث معاینه فنی ارائه نمی‌دهد و بیشتر به دنبال این است که به عنوان مثال تولید یک میلیون خودرو را به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو برسانند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: معابر، خیابان‌ها، جاده‌ها و راه‌های ما ظرفیت خاص و محدودی برای تردد خودرو دارند. لذا باید متناسب با این ظرفیت‌ها خودرو تولید شود.
 

کد خبر 635521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha