جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و شناسایی و برخورد با منابع آلاینده در گشت‌های ویژه محیط زیست در نشست هماهنگی شرایط اضطرار تهران مصوب شد.

خودرو دودزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، زهره عبادتی معاون محیط زیست استان تهران درباره نشست هماهنگی اضطرار آلودگی هوای تهران اظهار کرد: در این نشست مقرر شد همه دستگاه‌های عضو کارگروه ضمن لحاظ وظایف مشخص شده در دستورالعمل اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی در شرایط اضطرار آلودگی هوا نسبت به اجرای مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده اقدام لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای جلوگیری از هرگونه پسماندسوزی با فرمانداری‌ها از جمله این مصوبات بود، گفت: جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور و کاهش زمان درجا روشن بودن اتوبوس‌های درون شهری در پایانه‌های حمل و نقل از سوی شهرداری تهران از دیگر تصمیمات این نشست بود.

معاون محیط زیست استان تهران ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد نظارت بیشتری بر مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرداری تهران انجام شود.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران وی کاهش یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا توسط شهرداری تهران را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد و تصریح کرد: استقرار پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر با جانمایی در مناطق پرتردد و پایش ویژه و شناسایی منابع آلاینده هوا توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از تصمیمات دیگر این نشست بود.

کد خبر 635496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha