رئیس پلیس راهور ناجا از تولید نخستین دستگاه ایرانی پلاک‌زن خبر داد و گفت: تولید این دستگاه گذشته از مزایایی که در بحث جلوگیری خروج ارز از کشور دارد، سبب می‌شود زمان نقل و انتقال وسایل نقلیه را به حداقل ممکن برسانیم.

تعويض پلاك خودرو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین دستگاه تولید پلاک تحت شبکه در مرکز تعویض پلاک چیتگر اظهار کرد: در سال ۹۹ ما بیش از ۵۲ میلیون خدمت به مردم در حوزه راهور ارائه کردیم. یکی از خدماتی که پلیس راهور انجام می‌دهد شماره‌گذاری است و سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار شماره‌گذاری در کشور انجام می‌شود. بخشی از این شماره‌گذاری در خودروها و موتورسیکلت‌های نوپلاک و بخشی هم انتقال است.

او ادامه داد: از سال ۸۴ تولید پلاک‌ها وابستگی خارجی داشته و توسط کشور آلمان و لهستان انجام می‌شد. تقریبا برای هر دستگاهی ۸۰ هزار یورو هزینه می‌کردیم. با تلاشی که توسط متخصصان جوان انجام شد، اولین دستگاه تولید پلاک صد درصد ایرانی متکی بر دانش و بدون مهندسی معکوس ساخته شد. این دستگاه در مرکز چیتگر استفاده شد و بعد از انجام مراحل آزمایشی به اندازه کافی در اختیار سراسر کشور قرار خواهیم داد.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: تولید این دستگاه‌ها در داخل کشور، گذشته از مزایایی که در بحث جلوگیری خروج ارز از کشور دارد، سبب خواهد شد که زمان نقل و انتقال وسایل نقلیه را به حداقل ممکن برسانیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: این دستگاه نقش بسیار مهمی در سرعت نقل و انتقال دارد و دیگر نیازی به پست کردن نیست و کار هر شهر در همان‌جا انجام می‌شود. امروز به بهانه این دستگاه، از این مرکز بازدید کردیم و متوجه شدیم که مردم رضایت‌مندی خوبی از آن داشتند. هرچند ۲ ماه و نیم تعطیلی داشتیم و بعد از آن هم با ۵۰ درصد ظرفیت، فعالیت انجام شد که باعث شد کمی عقب‌ماندگی داشته باشیم.

او افزود: سیستم نوبت‌دهی اینترنتی از برج ۹ تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت به مردم داده است. در صد درصد استان‌ها این سامانه فعال است و در ۹۰ درصد استان‌ها به خوبی کار می‌کند. ۱۰ درصد از شهرها بین ۳ تا ۴ روز عقب‌ماندگی دارند که امروز ابلاغ کردیم تا همکاران با سرعت بیشتری کار را انجام دهند.

سردار هادیانفر درباره سند رسمی خوردوها گفت: مردم بسیاری از شناخته شدن برگه سبز به عنوان سند رسمی تشکر کردند. برگه سبز هزینه و زمان را برای مردم کاهش خواهد داد که موضوع مهمی است.
 

کد خبر 635122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha