کره جنوبی از کره شمالی خواست که به تمایل پاپ فرانسیس برای سفر به پیونگ یانگ پاسخ مثبت دهد.

کره جنوبی و پاپ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، کره جنوبی از کره شمالی خواست که با دیدگاه مثبت به پیشنهاد سفر پاپ فرانسیس به پیونگ یانگ پاسخ دهد و ضمن پذیرش این درخواست گامی در راستای پیشبرد صلح و ثبات در منطقه بردارد. 

وزارت اتحاد کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای از علاقه رهبرکاتولیکهای جهان برای سفر به کره شمالی در دیدارش با «مون جائه این» خبر داده است.

رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه در واتیکان با پاپ فرانسیس دیدار و رایزنی کرده است.

مون جائه در این دیدار تاکید کرده است که سفر پاپ به کره شمالی می‌تواند پیشرفت صلح در شبه جزیره کره را سرعت ببخشد. پاپ در پاسخ از تمایل و اراده خود برای سفر به پیونگ یانگ خبر داده و گفته اگر از وی دعوت شود حتما به کره شمالی سفر خواهد کرد. 

کره جنوبی در ادامه این بیانیه آورده است، با توجه به تمایل پاپ ما امیدوریم که کره شمالی به این درخواست پاسخ مثبت دهد و راه را برای تسریع صلح و ثبات در شبه جزیره کره هموار کند. 

مذاکرات میان آمریکا، کره جنوبی و کره شمالی برای رفع تحریمها در قبال برچیده شدن سلاحهای اتمی از شبه جزیره کره در دوران «دونالد ترامپ» به صورت فشرده و طی سه دور دیدار رهبران دو کشور برگزار شد اما به دلیل عدم تمایل واشنگتن برای لغو همه تحریمها به بن بست خورد و مسکوت ماند. 

کد خبر 635330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha