مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی در دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان یک صلیب ساخته‌شده از سیم‌خاردارهای منطقه بی‌طرف و غیر نظامی میان دو کره به پاپ فرانسیس هدیه داد.

ديدار رئيس جمهورى كره جنوبى با پاپ در واتيكان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آژانس فرانس-پرس، رئیس جمهوری کره جنوبی که برای دیدار و گفتگو با پاپ فرانسیس به واتیکان سفر کرده است، در تازه‌ترین تلاش برای ترغیب رهبر کاتولیک‌های جهان به سفر به کره شمالی همراه خودش ۱۳۶ صلیب ساخته‌شده از سیم‌خاردارهای منطقه بی‌طرف میان دو کره برد و یکی از آنها را به پاپ هدیه داد. این منطقه بی‌طرف ۶۸ سال است که در شبه جزیره کره میان دو بخش جنوبی و شمالی جدایی انداخته است.

مون جائه-این روز جمعه در واتیکان به پاپ فرانسیس گفت: «اگر امکان و فرصت سفر کردن به کره شمالی فراهم شود، نباید این لحظه طلایی برای صلح را از دست داد.» رهبر کاتولیک‌های جهان هم در پاسخ به رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد اگر دعوتنامه‌ای از پیونگ‌یانگ دریافت کند، بی‌میل نیست به کره شمالی برود. او در عین حال از گسترش گفتگو و آشتی بین دو کره حمایت کرد. جائه-این برای حضور در نشست G۲۰ به ایتالیا سفر کرده است.

رئیس جمهوری کره شمالی در نخستین دیدار خود با پاپ فرانسیس در ۲۰۱۸ پیام دعوت شفاهی کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی را به رهبر کاتولیک‌های جهان رساند؛ اقدامی که اگر انجام شود، نخستین سفر یک پاپ به پیونگ‌یانگ خواهد بود. پاپ فرانسیس در ۲۰۱۴ به کره جنوبی سفر کرد و در جمع پیروانش در سئول از صلح و یکپارچگی در شبه جزیره کره گفت. ۵.۹ میلیون مسیحی کاتولیک در کره جنوبی زندگی می‌کنند.

کد خبر 634736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha