مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح سواد حرکتی، در ۳۵۸ دبستان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

سواد حرکتی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی واقعی، با اشاره به اینکه یکی از این بسته‌های تحولی، طرح ملی سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی است، اظهار کرد: این طرح از ابتدای سال تحصیلی جاری در ۳۰ درصد دبستان‌های استان اجرا می‌شود که پیامد اجرای آن، اصلاح سبک زندگی کودکان و نوجوانان و پرورش نسلی سالم، با نشاط و فعال است.

وی با بیان اینکه «ورزش تربیتی» یکی از ارکان ساحت‌های تعلیم و تربیت و بنیان ورزش همگانی و قهرمانی است، عنوان کرد: ایمان، اخلاق، نشاط، سلامت، جمع‌گرایی، نوع‌دوستی، قانون‌پذیری، سخت‌کوشی، ظلم‌ستیزی و منش پهلوانی از مهم‌ترین اصول حاکم بر «ورزش تربیتی» است، که همگی از اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت ۳۰ درصد دانش آموزان ابتدایی، در اجرای این طرح ملی، تصریح کرد: در حال حاضر قریب به ۳۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره ابتدایی در اجرای طرح سواد حرکتی مشارکت دارند.

واقعی افزود: خادمین نظام تعلیم و تربیت در بهارستان علم و ادب، به منظور عملیاتی کردن سند تحول، همواره تلاش کرده‌اند، تمامی ساحت‌های تعلیم و تربیت، برنامه‌ها و پروژه‌هایی را که از مفاهیم فاخر این سند الهام گرفته است، در قالب بسته‌های تحولی اعلام شده از سوی وزارت، به مرحله اجرا بگذارند.

وی ادامه داد: برای تحقق و بومی‌سازی این مهم، حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت این اداره‌کل، با مشارکت فکری معلمان تربیت‌بدنی، مدیران، صاحب‌نظران و پیشکسوتان، در ساحت زیستی و بدنی مجموعه‌ای از طرح‌ها و برنامه‌ها را با هدف ارتقای شایستگی‌های پایه دانش‌آموزان تدوین کرده و به مرحله اجرا گذاشته است.

واقعی اظهار کرد: فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش در ایام آموزش غیرحضوری به صورت نظام یافته در حال ارائه از شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) است که این مهم نیز سهمی قابل توجه در تحقق عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی به مواد و محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان در جای‌جای کشور فراهم کرده است.

کد خبر 635273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha