یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ای از تداوم بارندگی و احتمال وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر در این استان خبر داد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در اطلاعیه روز یکشنبه ۳۱ فروردین ۹۹ اداره کل هواشناسی آمده است: طبق الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره هواشناسی طی امروز یکشنبه ۳۱ فروردین گاهی افزایش سرعت وزش باد، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق (برخورد صاعقه) پیش‌بینی می‌شود که در مناطقی از جنوب و شرق استان شدت بارش می‌تواند منجر به ایجاد روان آب و آبگرفتگی معابر شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: به علاوه در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات تشکیل مه قابل پیش‌بینی است.

بنابر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی فردا (دوشنبه یکم اردیبهشت) احتمال بارش خفیف در برخی نقاط استان وجود دارد و از عصر روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت تا چهارشنبه شب ۳ اردیبهشت با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو منطقه وقوع رگبار و رعد و برق در استان پیش‌بینی می‌شود.

سامانه بارشی از اوایل فروردین ۹۹ به تناوب در خراسان جنوبی فعال بوده است و به گفته مدیرکل هواشناسی استان میانگین بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۸) تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد و نسبت به بلندمدت ۴۹ درصد افزایش داشته است.

با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها و کاهش نفوذپذیری خاک بر اثر خشکسالی متوالی، احتمال وقوع روان آب در برخی نقاط استان وجود دارد به همین دلیل از مردم خواسته شده است که از سفرهای غیرضروری و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 502774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان جنوبی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha