سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: پرسپولیس امشب در ورزشگاه ثامن شهر مشهد بازگشت به صدر جدول را آرزو می‌کند.

مدافع عنوان قهرمانی پس از 3 هفته ناکامی و شکست جنجالی در بازی با مس کرمان به تیم انتهایی جدول رسیده و با پیروزی در مشهد می‌تواند برای نخستین بار صدرنشینی در فصل جدید را با یک بازی بیشتر تجربه کند. فصل گذشته افشین قطبی در هفته‌های ابتدایی لیگ حضور موفقی در ورزشگاه ثامن داشت و موفق شد ابومسلم را با حضور خداداد با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کند. او که حالا روزهای سختی را تجربه می‌کند امیدوار به تکرار پیروزی شیرین فصل گذشته و شکست مجدد خداداد در مشهد است.

قطبی کار دشواری در تقابل با تیم بحران‌زده پیام که در 5 بازی ابتدایی به 4 شکست و یک تساوی دست یافته است، در پیش نخواهد داشت . پرسپولیس به نجات از طلسم ناکامی‌های اخیر می‌اندیشد و بازیکنان پیام امیدوارند با ارائه یک بازی خوب توجه مسئولان استان را به خودشان جالب کنند تا از مشکلات مالی موجود نجات یابند. قضاوت این مسابقه بر عهده یدالله جهانبازی خواهد بود. داور این بازی با توجه به اتفاقات هفته‌های گذشته و خصوصا اشتباهات داوری که به ضرر پرسپولیس تمام شده کار سختی را در پیش دارد.

آخرین تیم جدول و مشکلات مالی

مهدی هاشمی‌نسب، ‌بازیکن سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس که حالا کاپیتان پیام مشهد است در آستانه این بازی از مشکلات مالی تیمش می‌گوید. هاشمی‌نسب در این خصوص گفته است: «پرسپولیس با توجه به شکست مقابل مس کرمان به دنبال 3 امتیاز است ولی ما زخمی پول هستیم و مسئولان باشگاه  هم فکری به حال ما نمی کنند.»

مشکل اصلی پیام، ‌تیم هجدهم لیگ‌برتر که در 5 هفته گذشته فقط یک امتیاز به دست آورده پرداخت حقوق بازیکنان است. هاشمی‌نسب اسپانسر موقت این باشگاه شد. کاپیتان پیام که نسبت به سایر بازیکنان شرایط مالی بهتری دارد بخشی از مطالبات آنها را از دارایی شخصی خودش پرداخت کرد اما هنوز مبلغی از باشگاه دریافت نکرده است. او در این خصوص می‌گوید: «در این چند هفته فقط وعده و وعید شنیدم و متأسفم که اصلاً به فکر بازیکنان نیستند. آنها چشم به کمک استانداری داشتند ولی پیام یک تیم خصوصی است و استانداری هم حق دارد که کمک نکند. شرایط خیلی سختی است و معلوم نیست که در بازی با پرسپولیس چه اتفاقاتی بیفتد. مسئولان باشگاه دلشان به حال پیام نمی‌سوزد و از بازیکنان هم نباید توقع داشته باشند.»

قطبی:پیام حریف آسانی نیست

افشین قطبی معتقد است بر خلاف پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد پیام مشهد حریف آسانی برای سرخپوشان نخواهد بود. سرمربی پرسپولیس در این خصوص گفت: «ممکن است با توجه به نتایج این تیم همه بگویند پرسپولیس با تیم ضعیفی بازی می‌کند اما انگیزه پیام ما را نگران می‌کند. آنها تیم خوب و جوانی دارند که در هفته‌های گذشته به نتایج خوبی دست پیدا نکرده و حالا انگیزه زیادی برای جبران این نتایج و جدایی از پله‌های پایین جدول دارد.»

قطبی اضافه می‌کند: «بازیکنان جوان وقتی مقابل پرسپولیس و استقلال قرار می‌گیرند انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند و می‌خواهند خودشان را ثابت کنند. پیام حریف آسانی نخواهد بود اما پرسپولیس هم با توجه به اتفاقات و نتایج اخیر تنها به کسب 3 امتیاز مسابقه فکر می‌کند. دیگر نمی‌توانیم امتیاز از دست بدهیم و باید به فکر قهرمانی باشیم.»

نیکبخت، ‌تنها مهاجم پرسپولیس

قطبی با توجه به نتایج اخیر پس از بازی با مس تصمیم به ایجاد تغییراتی در ترکیب پرسپولیس گرفت و مصدومیت 2 بازیکن تاثیرگذار تیم نیز موجب افزایش تغییرات شد. مهدی واعظی در بازی با مس نمایش خوبی داشت و در این مسابقه هم در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. در خط دفاع علیرضا محمد مدافع راست سرخپوشان خواهد بود و مجتبی شیری در سمت چپ قرار می‌گیرد. حیدری و آتسو هم زوج میانی خط‌دفاع پرسپولیس را شکل می‌دهند.

در خط میانی مازیار زارع شرایط خوبی ندارد و به دلیل مصدومیت در هفته گذشته نتوانست با تیمش تمرین کند. باقری در این خط جانشین زارع می‌شود و در کنار پژمان نوری قرار می‌گیرد.

مثلث تهاجمی پرسپولیس با حضور منصوری،‌ پتروویچ و احتمالاً هادی نوروزی شکل می‌گیرد که در تمرینات این هفته به عنوان هافبک هجومی سمت راست مورد استفاده قرار گرفت. قطبی در این پست با نگرانی‌هایی مواجه است اما چاره‌ای غیر از این نیز  نخواهد داشت.
پرسپولیس در حالی به مصاف پیام می‌رود که ابراهیم توره و خیرخواه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. ITC دی‌کارمو هنوز نرسیده ‌و علی کریمی هم از هفته بعد می‌تواند در ترکیب قرار بگیرد. با این شرایط تنها مهاجمان موجود نیکبخت و هادی نوروزی هستند که احتمالاً هر دو در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند.

البته اگر زارع بتواند بازی کند باقری باز هم به عنوان هافبک هجومی در ترکیب قرار می‌گیرد و نوروزی نیمکت‌نشین خواهد شد. تنها مهاجم پرسپولیس در این دیدار نیکبخت واحدی است. قطبی روی نیمکت بازیکن هجومی دیگری در اختیار ندارد و اگر پرسپولیس با ترکیب اصلی به نتیجه دلخواه نرسد سرمربی، نیروی تهاجمی دیگری برای اضافه‌کردن به ترکیب نخواهد داشت. این در حالی است که پرسپولیسی‌ها تا آخرین ساعات پیش از آغاز مسابقه به رسیدن ITC‌ دی‌کارمو امید دارند.

کد خبر 63499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز