رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه آخرین محموله واکسن کرونای خریداری شده وارد کشور شد، گفت: از ابتدای سال جاری و پس از صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت، این جمعیت با واردات ۶ میلیون دوز واکسن، به تعهدات خود عمل کرده است.

واردات واکسن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون درمجموع جمعیت هلال احمر ۱۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز واکسن وارد کشور کرده است.

وی  ادامه داد: تمامی این زحمات و تلاش ها با هدف برداشته شدن باری از روی دوش نظام جمهوری اسلامی ایران و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور تامین واکسن از منابع قابل اعتماد، صورت گرفت و خوشبختانه با عمل به تعهدات تا حدود زیادی در کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا موفق عمل کردیم.

وی افزود: واردات واکسن تنها قسمتی از اقدامات جمعیت هلال احمر در راستای مقابله با کرونا بود و در حرکتی بزرگ، کنترل مرزهای کشور از اسفند سال ۹۹ نیز توسط هلال احمر آغاز شد و بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر از مسافرانی که قصد ورود به کشور را داشتند، مورد پایش قرار گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به سایر اقدامات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: علاوه بر کنترل مرزها، در زمینه پایش اماکن، بستری و درمان بیماران کرونایی و تزریق واکسن نیز هلال احمر نقش‌آفرینی کرد و در بیش از ۲۰۰ مرکز تزریق واکسن، نیروهای هلال احمر به کار گرفته شدند تا روند تزریق واکسن تسریع شود و موفق شدیم در واکسیناسیون بیش از ۴۰ درصد جمعیت کشور همکاری کنیم.

چرا واردات واکسن توسط هلال احمر متوقف شد؟

دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره دلیل توقف ورود واکسن کرونا به کشور توسط هلال احمر به میزان گفت‌: با توجه به اینکه به لحاظ واکسن مورد نیاز در کشور در وضعیت با ثباتی قرار داریم، جمعیت هلال احمر دیگر برنامه‌ای برای واردات واکسن نخواهد داشت.

محمدحسن قوسیان مقدم گفت: امروز آخرین محموله واکسن خریداری شده وارد کشور شد و ما آخرین تعهدات خود را برای واردات واکسن به انجام رساندیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به لحاظ واکسن مورد نیاز در کشور در وضعیت با ثباتی قرار داریم، از این رو جمعیت هلال احمر دیگر برنامه ای برای واردات واکسن نخواهد داشت.

قوسیان مقدم گفت: از زمان صدور مجوز برای واردات واکسن کرونا این جمعیت ۱۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دز واکسن وارد کرده است.

دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: با توجه به اینکه درمجموع بیش از ۱۵۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است و تنها در حدود ۹۰ میلیون از آن تا به امروز تزریق شده است، ذخیره ۶۰ میلیونی واکسن در کشور طی روزهای آتی و با توجه به تولید واکسن‌های داخلی کفایت می‌کند.

قوسیان مقدم گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر روزانه حدود یک میلون دوز واکسن تزریق می‌شود، ذخیره ۶۰ میلیونی واکسن در صورت استمرار آمار واکسن به یک میلیون دوز تا ۲ ماه آینده این میزان کافی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود استمرار بیماری و نیاز به دوزهای بعدی واکسن آیا جمعیت هلال احمر همچون سابق از واردکنندگان واکسن خواهد بود، گفت: هر زمان که احساس نیاز به ما اعلام شود و مجوزهای لازم هم صادر شود، هلال احمر این آمادگی را دارد که مثل گذشته در این حوزه خدمت‌رسانی کند.

دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر زمانی پایان واردات واکسن کرونا را اعلام کرده که در کشور ۶۰ میلیون دوز ذخیره واکسن وجود دارد و به همین دلیل نگرانی در خصوص قطع واردات وجود ندارد.

وی در مورد زمان دقیق انتخاب رییس جدید جمعیت هلال احمر هم گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی جمعیت هلال احمر، داوطلبان واجد شرایط برای نامزدی در انتخابات ریاست این جمعیت ثبت نام کرده اند و در جلسه بعدی شورای عالی جمعیت هلال احمر که به زودی برگزار می‌شود، برای ریاست جدید جمعیت تصمیم‌گیری خواهد شد.

واردات واکسن ۲۰ روز بعد از درخواست وزارت بهداشت

سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با برنا هم با بیان اینکه میزان ذخایر واکسن در حال حاضر در وضعیت مناسبی است، افزود: با بررسی آمار موجودی واکسن در گمرک (غیر از محموله های واکسن هلال احمر) و آمار واکسن های تزریق شده، حداقل چیزی حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون دوز واکسن اضافه در کشور موجود و دپو داریم.

قوسیان مقدم ادامه داد: با شرایطی که روزانه یک میلیون دوز واکسن در کشور تزریق می شود، دپوی واکسن موجود در کشور می تواند تا ۲ ماه برای کشور داشته باشد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ما اعلام آمادگی کردیم که هر زمان از ما برای واردات واکسن، درخواست شود، ۲۰ روز بعد از آن می توانیم میزان واکسن های درخواستی را به کشور وارد کنیم.

کد خبر 634929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha