در حالی که خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن غیرقانونی شده است، بازار خرید و فروش آن در بنگاه‌های املاک داغ شده و دلالی نیز در این بازار رونق گرفته است و داد و ستدهای امتیاز این طرح ادامه دارد.

مسكن ملي

به گزارش همشهری آنلاین، مهرماه امسال معاونت مسکن و ساختمان طی اطلاعیه‌ای، هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی از طریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاوران املاک، افراد و طرق مختلف را ممنوع اعلام کرد. تخطی از این موضوع نیز بر اساس این اطلاعیه می‌تواند منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه و حذف از طرح‌ها و پروژه‌ها شود.

اما در حالی که خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن غیرقانونی شده است، بازار خرید و فروش آن در بنگاه‌های املاک داغ شده و حالا دلالان هم پای کار آمده اند تا از این نمد نیز برای خود کلاهی ببافند. 

به رغم حذف آگهی های خرید و فروش این امتیازها در سایت های خرید و فروش، معاملات آن در بنگاه های معاملات مسکن جریان دارد و به نظر می رسد دلالان راه های مختلف برای این خرید و فروش را یافته اند. پیش از این نیز ممنوعیت هایی  در مورد طرح های قبلی مسکنی همانند مسکن مهر وضع شده بود که در عمل راه به جایی نبرد. در عین حال برخی کارشناسان معتقدند که همین ممنوعیت ها که در مورد حقوق افراد صورت می گیرد، موجب می شود، بازارهای دلالی و راه های عجیب و غریب برای معاملات رونق بگیرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان فروش امتیاز طرح ملی مسکن حق مردم است در این باره به تسنیم گفت:‌ اگر می‌خواهید امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن خرید و فروش نشود، قانون وضع کنید.

مصطفی‌قلی خسروی در واکنش به اظهارات اردیبهشت ماه اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران درباره خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن، افزود: در طول طرح مسکن مهر از خرید و فروش واحدهای این طرح جلوگیری و اعلام می‌شد مردم حق ندارند این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: اما با توجه به تعدد جرم‌های صورت گرفته، عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی اعلام کرد نباید از حق خرید و فروش واحدهای مسکن به‌عنوان حق مردم ممانعت شود.

خسروی  بیان کرد: آقای شاکری نمی‌داند برای مردم -در طرح ملی مسکن- حق ایجاد شده و این حق قابل واگذاری است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: اگر قرار است امتیاز طرح ملی مسکن خرید و فروش نشود باید در فرمت آن نوشته شود غیرقابل واگذاری است. یا این‌که زمان ثبت‌نام را طولانی مثلا ۴ سال.

خسروی تاکید کرد: اگر می‌خواهید امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن خرید و فروش نشود، قانون وضع کنید.

وی تاکید کرد به تمام مشاوران استان تهران بخشنامه‌ای ابلاغ کرده‌ایم تحت این عنوان که هیچ کس حق خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح مسکن ملی را ندارد.

کد خبر 634758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha