مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در حمایت از مواضع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مبنی بر تعامل با جهان بیانیه ای صادرکرد.

مجمع مدرسین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شفقنا، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قل الحق من ربکم (الکهف:۲۹)
به دنبال درخواست بجا و خردمندانه مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، مبنی بر گشودن باب مذاکره و تعامل با جهان جهت حل مشکلات معیشتی مردم در ملاقات با رئیس مجلس، جریانی از سخن حق و اظهار نظر خردمندانه معظم له سخت برآشفت و این مرجع بزرگوار را مورد تنقیص قرار داد و تعابیری دور از ساحت علم و اخلاق بکار برد. بدیهی است بسیاری از مراجع وعالمان دین همواره ملجا و مرجع مردم بوده و در برابر هرگونه بی عدالتی و آسیبی که مردم را تهدید نماید، بی تفاوت نبوده اند؛ حال چه آسیبی مهلک تر از فقر و مشکلات معیشتی که دامن کثیری از افراد جامعه را گرفته و نظام و ملت را تهدید می‌کند.

آیت الله صافی، برحسب وظیفه دینی، از این تهدید و آسیبی که مردم را نشانه گرفته، سخت نگران و بیمناک است و براساس وظیفه ای که به فرمایش امام علی (ع) به عهده عالمان دین است و خدا از علما پیمان گرفته است که در برابر پرخوری و سیری ظالم و گرسنگی مظلوم آرام و قرار نداشته باشند (نهج البلاغه، خطبه ۳)، حاکمان و مسئولان را انذار و اندرز داده است. در مورد مظلومان افغانستان نیز این مرجع بزرگوار فریاد برآورد، و نجات آنان را از چنگ ظالمان وظیفه همه دانست.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، حمایت از سخنان و مواضع این مرجع بزرگوار شیعه را وظیفه خود دانسته و از همه علما و مراجع محترم می خواهد تا در برابر انحرافات و مشکلاتی که مردم و نظام را تهدید می کند، بی تفاوت نبوده و سخن حق را بر زبان آورند؛ چراکه وانهادن امر به معروف و نهی از منکر، به تعبیر مولا علی (ع) موجب سلطه بدان و بدیها در جامعه می شود.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم.

کد خبر 634679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha