خاموش نکردن یک دستگاه بخور باعث آتش سوزی و کشته شدن ۴۶ نفر در تایوان شد. مقامات این کشور یک زن تایوانی را به عنوان عامل سهل‌انگار این فاجعه شناسایی کردند.

آتش سوزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرنس۲۴، یک زن تایوانی عامل مرگبارترین آتش‌سوزی دهه‌های اخیر تایوان شناخته شد. مقامات تایوان اعلام کردند این خانم که موفق به خاموش کردن دستگاه بخور نشده بود آتش‌ی به راه انداخت که جان ۴۶ نفر را گرفت.

دو هفته پس از آتش‌سوزی گسترده ساختمانی در شهر جنوبی کائوسیونگ اتهام این فرد اهمال‌کار محرز شد؛ اهمالی که باعث به راه افتادن جهنم در یک ساختمان ۱۳ طبقه با کاربری مختلط شد.

در جریان تحقیقات یکی از ساکنان این ساختمان به اتهام قتل از روی سهل انگاری و به خطر انداختن امنیت عمومی بازداشت شده بود. او بدون توجه به خاموش کردن دستگاه بخور از ساختمان خارج شده و این دستگاه منجر به آتش‌سوزی شد.

مقامات اعلام کردند که هنوز در مورد حکم این متهم در حال تصمیم گیری هستند. خانم هوانگ اعتراف کرده که برای دفع پشه‌ها بخور چوب صندل روشن کرده اما در مورد کارهایی که قبل از ترک منزلش انجام داده اظهارات متناقضی دارد.

این زن ۵۱ ساله ابتدا ادعا کرد که بخور را در سطل زباله انداخته است، اما بعدا گفت که یادش نمی‌آید چه کرده است. این آتش سوزی نگرانی‌ها در مورد استانداردهای ضعیف ایمنی در تایوان را برجسته کرده؛ امری که شرایط بد زندگی بسیاری از سالمندان را در جامعه‌ای که به سرعت در حال پیر شدن است، آشکار می‌کند.

این مجتمع مسکونی فرسوده در وضعیت نامناسبی قرار داشته و تا حدی متروکه بوده است. بسیاری از کشته شدگان افراد مسن کم درآمدی بودند که برخی از آنها دارای معلولیت و زوال عقل بودند. آتش نشانی می‌گوید یکی از دلایل شعله‌ور شدن آتش این بود که پنج طبقه تجاری از این مجتمع پر از اقلام دور ریختنی و بسیاری از راهروها پر از زباله بود.

کد خبر 634644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha